|
|
کدخبر: ۱۷۰۱۴۹

رئیس دانشکده طب سنتی؛

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشکده طب سنتی گفت: کسی که به پزشک طب سنتی مراجعه می کند دارای دانش پزشکی کلاسیک باشد و بعد هم به هیچ وجه به درمانگاه هایی که مجاز نیستند مراجعه نکنند، داروهایی که مجوز لازم را ندارند، استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، محمدرضا شمس اردکانی رئیس دانشکده طب سنتی اظهار داشت: بعضی از بیماری ها در طب قدیم وجود نداشته و بعضی از روش ها در طب جدید وجود دارد که در طب قدیم وجود نداشته ما باید تعصب را کنار بگذاریم و بپذیریم.

به گفته ویبزرگترین توفیق جمهوری اسلامی ایران در عرصه طب سنتی این بود که از پزشکان استفاده کرد و بنابراین باید کسی که به پزشک طب سنتی مراجعه می کند دارای دانش پزشکی کلاسیک باشد و بعد هم به هیچ وجه به درمانگاه هایی که مجاز نیستند مراجعه نکنند، داروهایی که مجوز لازم را ندارند، استفاده نکنند.

رئیس دانشکده طب سنتی افزود: ما می دانیم سم های قوی و کشنده محصولات گیاهی هستند و بسیاری از این داروهای قلبی که از گیاهان تهیه می شود این ها را وقتی می خواهند به بیمار بدهند یکی دو روز اول غلظت خونی مریض را بر اساس آن دارو اندازه می گیرند و بعد میزان تجویز دارو را تنظیم می کنند.

شمس اردکانی اضافه کرد: مگر می شود یک چیزی ریخت داخل کپسول و بعد به کسی بدهند که مصرف کند تا شفا بگیرد. مگر می شود که با روش خلاف مردم را شفا داد. شفا دهنده اصلی خداوند است و مسلماً با روش خلاف کسی شفا و درمان نخواهد یافت.

وی بیان داشت: بنابراین توصیه مان این است که مردم حتماً به متخصصینی که دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و درمان و سایر مراجع ذیصلاح هستند، مراجعه کنند. به اندازه کافی الان درمانگاه داریم. به اندازه کافی داروی دارای مجوز داریم و اساتید برجسته طب سنتی در دانشکده های طب سنتی ما می توانند به خوبی این کار را سامان بدهند و در جاهایی هم که طب سنتی ورودی ندارد حتما باید که هم مردم و هم کسانی که به مداوا می پردازند در حقیقت رجوع نکنند.

شمس اردکانی ادامه داد: حجامت یکی از روش هایی است که در طب سنتی به کار گرفته می شود و در زیرمجموعه اعمال یداوی طب سنتی است. اصل حجامت را کسی منکر نیست ولی ما فقط حجامت نداریم، فصد داریم ماساژ که بسیار بسیار موثر است و آثار بسیار خوبی را دارد همان دلک و غمز سابق است.

رئیس دانشکده طب سنتی یاداور شد: ولی ما علیرغم این که برخی توصیه ها و تاکیدات مذهبی هم راجع به حجامت وجود دارد ولی به شدت تاکید ما این است که کسی که می خواهد حجامت شود باید یک متخصص طب سنتی یک حجامت برای او تجویز کرده باشد.

وی افزود:برای خون گرفتن ۲۰ تا سوال از شما می پرسند تا خون بگیرند آیا حجامت، شیوه درمانی نیست؟ همینطور خودسر بروند خود را درمان کنند. این به هیچ وجه پذیرفته نیست.بعضی وقت ها محبت زیاد به یک موضوع جفای به آن موضوع است ما توصیه ما این است که حتما باید یک متخصص طب سنتی وارد این کار شود و تجویز کند آن را برای بیماری های خاص حجامت فقط مورد استفاده قرار می گیرد و این که ما به همه توصیه کنیم که توصیه کنید جای تامل بسیار بسیار دارد.

شمس اردکانی خاطرنشان کرد: البته در دانشکده طب سنتی مدت یکسال است که کار تحقیقاتی بسیار وسیعی را روی حجامت و فصد آغاز کرده ایم امیدواریم نتایجش که آماده شد در اختیار مردم قرار بدهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار