|
|
کدخبر: ۱۷۰۱۶۲

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اعلام اینکه به زودی نتایج بازنگری در طرح های سدسازی از سوی شورای عالی آب ارائه می شود، گفت: در برخی حوضه های آبریز مانند کرخه، طرح های سدسازی مورد بازنگری کلی قرار گرفته است.

محمدرضا رضازاده در گفتگو با مهر درباره نتایج بازنگری سدها در وزارت نیرو و مطرح شدن موضوع احتمال توقف ساخت و یا تغییر برنامه اولیه ایجاد برخی سدها از جمله تنگه معشوره در لرستان گفت: در ۱۰ سال گذشته شرایط اقلیمی در دنیا و در کشور ما تغییرات زیادی داشته است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اظهارداشت: در ایران ۳ حوضه آبریز مهم وجود دارد که یکی کارون، دیگری دز و در نهایت حوضه آبریز کرخه است. در حوضه کرخه به نسبت دو حوضه آبریز دیگر که از استان های کرمانشاه، ایلام و کرمان تشکیل می شود میزان استفاده از آب در بالادست نسبت به دیگر حوضه های آبریز بیشتر بوده است.

رضازاده با تاکید بر اینکه این وضعیت بر روی روان آب رودخانه ها در پایین دست تاثیرات بیشتری داشته است افزود: به همین دلیل در مورد طرح های حوضه کرخه نیازمند تامل جدی تری داریم؛ البته تامین آب مورد نیاز در منطقه نیز در اولویت اول است.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر شورای عالی آب که عالی ترین مرجع رسیدگی به این موضوعات است بازنگری کلی را نسبت به کل طرح های حوضه مورد توجه قرار داده است که سد تنگه معشوره از آن جمله است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تصریح کرد: جوانب مختلف اینگونه اقدامات بررسی شده و بزودی در شورای عالی آب مطرح خواهد شد. امیدوارم در این خصوص بهترین راهکار برای تامین آب مورد نیاز مردم اتخاذ شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار