|
|
کدخبر: ۱۷۰۲۰۸

تسنیم گزارش می دهد

خبرگزاری تسنیم: وعده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح موسوم به «مسکن امید» همزمان با روز کارگر عملیاتی شد و اجرای این طرح با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار کلید خورد و قرار است این اعتبار برای مسکن کارگری و مستمری بگیران اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۸ فروردین ماه امسال در دیدار نوروزی با تشکل های کارگری به بررسی طرح " مسکن امید " در دولت به منظور حمایت از تامین مسکن اقشار کارگری اشاره و آنرا اجرایی تر از طرح مسکن مهر اعلام کرده بود. ربیعی این را هم گفته بود که همزمان با روز کارگر(۱۱ اردیبهشت) جرئیات «عیدی» کارگران را اعلام خواهد کرد.

خلاصه بعد از یکسانی مالیات حقوق کارگران و کارمندان دولت، کلید خوردن مسکن امید دومین وعده ربیعی به کارگران محقق شد.

* ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مسکن امید

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در اراک گفت: رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر مسکن کارگری و مستمری بگیری دارند. در این زمینه تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت مسکن و شهرسازی امضا شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده، تا سه سال آینده ۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات وزارتخانه برای مسکن کارگری و مستمری بگیران تخصیص می یابد تاکید کرد: رایزنی برای جلب منابع بانکی و آورده کارگران نیز در دست انجام است.

پیش از این نیز فرامرز توفیقی، مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران ایران با بیان اینکه اجرای طرح " مسکن امید " با استفاده از ظرفیت شرکت خانه سازی ایران که زیر مجموعه شستا است، انجام می شود گفت: این طرح جدید تامین مسکن از مسکن مهر کارکرد بهتری خواهد داشت و می توان مراحل آن را به صورت اجرایی تر دنبال کرد.

وی ادامه داد: در اتاق فکری که در وزارت تعاون با مدیریت ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد طرح مسکن مهر آسیب شناسی شد و در نهایت این نتیجه به دست آمد که با استفاده از ظرفیت شرکت خانه سازی ایران و در جهت خانه دار شدن کارگران و مشمولان قانون کار و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی طرحی در قالب " مسکن امید " در دولت دنبال شود.

توفیقی اظهار کرد: در برنامه ای که از سوی دولت بررسی می شود، طرح خانه دار شدن ۳ تا ۶ میلیون کارگر فاقد مسکن در یک دوره ۵ ساله مطرح است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اظهارات ربیعی ۳تا ۶ میلیون کارگر فاقد خانه طی یک برنامه ۳تا ۵ ساله وزارت کار خانه دار می شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار