|
|
کدخبر: ۱۷۰۲۳۳

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت رجاء با بیان اینکه مدیریت شرکت رجاء توسعه و نوسازی ناوگان را هدفگذاری کرده است، گفت: کاهش میانگین عمر ناوگان و افزایش سرعت قطارهای مسافری به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، از اهداف اصلی ما است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، جواد طاهر افشار به برنامه ریزی برای کاهش عمر ناوگان به زیر ۲۰ سال طی چهار سال آینده اشاره کرد و گفت: کاهش عمر ناوگان مسافری ریلی از دو طریق بازسازی و نوسازی واگن های موجود و خرید ناوگان جدید در دست پی گیری و اقدام است.

وی در خصوص توسعه و نوسازی ناوگان افزود: ترجیح مسافران و مشتریان باید در انتخاب نوع واگن ها شناسایی و مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری رجاء محدودیت محورها و مسیرها را به عنوان یکی از محدودیت ها در توسعه ناوگان برشمرد و گفت: نوع ریل و محدودیت های جغرافیایی، همچنین اولویت های محورهایی که نیاز به ناوگان دارند باید در توسعه مورد توجه قرار گیرد.

طاهر افشار اولویت ها و استراتژی های راه آهن در ارتقای سرعت قطارها را بر روی تأمین ناوگان جدید تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: همگن سازی واگن ها و کاهش تنوع بسیار زیاد واگن ها در شبکه مسافری ریلی کشور، امر دیگری است که در طراحی و برنامه ریزی توسعه و نوسازی ناوگان مدنظر است.

وی محدودیت های خاص و فیزیکی ایستگاه ها و نیز ملاحظات جغرافیایی همچنین آب و هوایی را از دیگر مسایل پیش روی توسعه و نوسازی ناوگان برشمرد و افزود: نیروی کشنده موجود نیز بر امر طراحی و انتخاب نوع واگن های جدید اثرگذار است.

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجاء، تأمین منابع مالی، متناسب سازی شرایط پرداخت، کاهش زمان مذاکرات و توافقات برای عقد قرارداد، طول دوره ی تولید و واگذاری واگن ها همچنین بهره گیری از تجربیات گذشته را از مهمترین مسایل در توسعه و نوسازی ناوگان برشمرد و گفت: باید از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان حمایت کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار