|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۱۴

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به تدوین بسته های مالی جدید در طرح جامع مسکن برای بافت های فرسوده شهری، گفت: طرح مسکن اجتماعی با کمک انبوه سازان در بافت فرسوده به اجرا می رسد.

مجید روستا در گفتگو با مهر در خصوص تفاهم نامه شرکت عمران و بهسازی با انبوه سازان با اشاره به همکاری در انجام تحقیق و پژوهش های کابردی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، اظهار داشت: این شرکت با همکاری انبوه سازان بستر مناسب و زمینه های لازم را برای هماهنگی و تعامل با مدیریت شهری محله های هدف انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه در بازآفرینی و نوسازی محله های هدف توجه ما به گروه های کم درآمد شهری است، اظهار داشت: سرمایه های اولیه این دسته از افراد برای تامین مسکن کافی نیست به همین جهت بسته های مالی در طرح جامع مسکن برای کمک به این بخش پیشنهاد شده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به ساخت مسکن اجتماعی در محله های هدف شهری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با کمک انبوه سازان طرح مسکن اجتماعی را در این محلات اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های ما برای احیا، نوسازی و بهسازی شهری اجرایی می شود، گفت: ایجاد بستر مناسب برای ورود انبوه سازان در سراسر کشور به این محله ها از اقداماتی است که از طرف شرکت انجام می شود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: استفاده از سیستم ها، مصالح و روش های طراحی نوین از دیگر برنامه هایی است که با همکاری انبوه سازان در بافتهای فرسوده شهری به انجام می رسد.

روستا میزان حضور بخش خصوصی در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی را کافی ندانست و افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری برای افرادی که در بافت های فرسوده سکونت دارند از افراد بدون مسکن سخت تر است زیرا اغلب این خانه ها سند مالکیت ندارند و وجود معارض مشکلات زیادی را برای نوسازی و بهسازی این بافت ها بوجود آورده است.

وی نبود توانایی در تامین منابع مالی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: برای همین منظور دولت با ایجاد دفاتر خدمات نوسازی سعی دارد مشکلات این مناطق را برطرف کند تا زمینه ورود انبوه سازان و بخش خصوصی ایجاد شود.












ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار