|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۱۶

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: با راه اندازی ۴ فاز پارس جنوبی تولید گاز در کشور افزایش چشمگیری پیدا می کند که این امر می تواند مانع قطع شدن خوراک پتروشیمی ها در فصل زمستان و توقف تولید در این صنعت شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیماز سنا، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی با بیان مطلب فوق درباره اثر افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی در صنعت پتروشیمی کشور گفت: بر اساس وعده های داده شده امسال ۴ فاز پارس جنوبی راه اندازی می شود که بدین ترتیب ۱۰۰ میلیون متر مکعب به تولید گاز کشور افزوده می شود.

وی ادامه داد: با افزایش تولید گاز در کشور، خوراک صنایع پتروشیمی در زمستان به دلیل کاهش فشار گاز در لوله ها و خطوط انتقال قطع نمی شود و همین امر به نفع تولید صنعت پتروشیمی ها تمام می شود.

مهدوی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۴۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید شده که امسال در صورت راه اندازی این ۴ فاز پارس جنوبی و بهتر شدن خوراک پتروشیمی ها این میزان تولید با رشد ۲۲ درصدی به حدود ۵۰ میلیون تن افزایش پیدا می کند.

لازم به ذکر است مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی روز گذشته، از بهره برداری از واحد دوم بزرگترین فاز پارس جنوبی تا پایان اردیبهشت ماه خبر داده و گفته بود با بهره برداری از این واحد، ظرفیت تولید گاز از فاز ۱۲ به یک میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد

بگفته فلاح نژاد، براساس برنامه زمان بندی صورت گرفته، فاز سوم و چهارم این طرح به ترتیب اواخر آبان و آذر سال جاری وارد مدار تولید خواهد شد. همچنین با بهره برداری از واحد پنجم فاز ۱۲ در اردیبهشت ماه سال آینده، پرونده توسعه بزرگترین فاز پارس جنوبی بسته می شود.

با بهره برداری کامل از فاز ۱۲ سالانه سه میلیارد فوت مکعب معادل ۷۵ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

فاز ۱۲ پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی به شمار می رود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار