|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۵۸

از سوی سازمان خصوصی سازی؛

خبرگزاری تسنیم: در نیمه دوم سال گذشته معادل ۳۰ درصد ارزش کل واگذاریهای انجام شده از سال ۸۰ تا پایان نیمه اول سال ۹۲ واگذاری قطعی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ آمار واگذاریهای سازمان خصوصی سازی نشان می دهد در نیمه دوم سال ۹۲ معادل ۳۰ درصد کل واگذاریهای انجام شده از سال ۸۰ تا پایان نیمه اول سال ۹۲ واگذاری قطعی انجام شده است.
همچنین ارزش واگذاریهای رقابتی انجام شده در نیمه دوم سال ۹۲ جهت واریز منابع حاصل به خزانه و یا تخصیص منابع بابت رددیون دولت، ۲۳ درصد ارزش کل واگذاریهای رقابتی انجام یافته از سال ۸۰ تا پایان نیمه سال ۹۲ بوده است.
علاوه بر این در اعلان سازمان خصوصی سازی با تاکید بر این که در شش ماه دوم سال ۹۲ هیچ قرارداد جدیدی مربوط به انتقال مستقیم سهام بابت رددیون دولت منعقد نشده آمده است: در نیمه دوم سال گذشته نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای منعقده قبلی و قطعی نمودن ۱۲۶ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال از قراردادهای غیرقطعی منعقده در سال های گذشته بابت رددیون دولت یعنی ۸۱ درصد کل قراردادهای قطعی انتقال اصل سهام از سال ۸۰ تا پایان نیمه اول سال ۹۲ اقدام شده است.
همچنین در نیمه دوم سال ۹۲، معادل ۱۳ درصد ارزش کل واگذاریهای قطعی انجام یافته بابت سهام عدالت در سال های گذشته قطعی شده و بقیه قراردادهای غیرقطعی سهام عدالت به منظور ایجاد شفافیت در آمار و تا تعیین قیمت قطعی و انتقال سهام به اشخاص ذینفع از آمار واگذاریهای سازمان خصوصی سازی حذف شده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار