|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۵۹

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها شرکت ها و موسسات هوانوردی، تعداد شرکت های خدمات بار و کارگزاری هوایی در کشور را ۱۱۱ شرکت اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۸۵ شرکت خدمات بار و کارگزاری هوایی در استان تهران فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد اسماعیلی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به منظور اشتغال زایی و امکان رفع نیازمندی شهروندان در خصوص ارسال بارهوایی در داخل کشور و یا به خارج، ایجاد و توسعه مراکز خدمات بار هوایی را در دستور کار قرار داد، گفت: تاکنون در کشور ۱۱۱ مجوز برای فعالیت شرکت های مذکور صادر شده است.

وی افزود: با فعالیت این دفاتر و گذراندن دوره های آموزشی امکان نظارت بر استاندارد سازی محموله های قابل حمل هوایی فراهم شده و ایمنی در حوزه حمل و نقل هوایی افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها شرکت ها و موسسات هوانوردی با بیان اینکه ایجاد موسسات خدمات بار هوایی سبب رونق جابه جایی بار و افزایش خدمات بار هوایی می شود، تصریح کرد: در شهرستان ها به لحاظ عدم تاسیس دفتر خدمات بار هوایی در صورت تقاضا و احراز شرایط متقاضی، مجوز خدمات بار هوایی صادر می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به طور میانگین بار هوایی برای هر پرواز میان برد حدود دو تن است افزود: در شرایط فعلی تعداد دفاتر خدمات بار هوایی تا سقف ۲۰درصد دفاتر خدمات مسافرت هوایی در شهرستان ها ملاک عمل قرار گیرد و برای آن مجوز صادر شود همچنین در ازای تاسیس هر شرکت هواپیمایی بار هوایی با حداقل سه فروند هواپیمای ایرباس، این میانگین می تواند تا دو برابر آمار موجود ارتقا یابد.

وی گفت: شاخص های صنعتی بودن، اقتصادی بودن، نیاز هر استان براساس درآمدهای کشور، جمعیت فعال اقتصادی، مساحت(به کیلومتر) و جمعیت(نفر) ملاک صدور مجوزهای خدمات بار هوایی در شهرستان هاست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار