|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۶۲

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت رجا با بیان اینکه سرعت قطارهای مسافری به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می کند، گفت: از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد طاهر افشار به برنامه ریزی برای کاهش عمر ناوگان به زیر ۲۰ سال در چهار سال آینده اشاره کرد و گفت: کاهش عمر ناوگان مسافری ریلی از دو طریق بازسازی و نوسازی واگن های موجود و خرید ناوگان جدید در دست پی گیری و اقدام است.

وی با بیان اینکه در توسعه و نوسازی ناوگان باید ترجیح مسافران و مشتریان در انتخاب نوع واگن ها شناسایی و مورد ارزیابی و توجه قرار گیرد، بیان کرد: محدودیت محورها و مسیرها یکی از محدودیت ها در توسعه ناوگان است ضمن آنکه نوع ریل و محدودیت های جغرافیایی و اولویت محورهایی که نیاز به ناوگان دارند باید در توسعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته بهسازی ناوگان مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجا اولویت ها و استراتژی های راه آهن در ارتقای سرعت قطارها را بر روی تامین ناوگان جدید تأثیرگذار دانست و افزود: همگن سازی و کاهش تنوع بسیار زیاد واگن ها در شبکه مسافری ریلی کشور، امر دیگری است که در طراحی و برنامه ریزی توسعه و نوسازی ناوگان مدنظر است.

ظاهر افشار محدودیت های خاص و فیزیکی ایستگاه ها و نیز ملاحظات جغرافیایی همچنین آب و هوایی را از دیگر مسایل پیش روی توسعه و نوسازی ناوگان برشمرد و گفت: نیروی کشنده موجود نیز بر امر طراحی و انتخاب نوع واگن های جدید اثرگذار است.

وی تامین منابع مالی، متناسب سازی شرایط پرداخت، کاهش زمان مذاکرات و توافقات برای عقد قرارداد، طول دوره تولید و واگذاری واگن ها همچنین بهره گیری از تجربیات گذشته را از مهمترین مسایل در توسعه و نوسازی ناوگان دانست و گفت: باید از تولیدکنندگان داخلی برای توسعه و بهسازی ناوگان حمایت کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار