|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۰۳

رئیس هیئت مدیره انجمن استصنا خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: فرار مغزها اتفاق نامیمونی است که در صنعت نفت ما افتاده و کشورهای دیگر، متخصصان صنعت نفت ما را به راحتی و در کوتاه ترین زمان جذب می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، رضا پدیدار امروز در نشست خبری اظهار داشت: ما سازندگان تجهیزات و تولیدکنندگان کالاهای نفتی در دولت گذشته به خاطر محدودیت های حاصل از تحریم های یکجانبه غرب علیه کشور، خیلی دچار مشکل شدیم که این مشکلات هم در تأمین مواد اولیه و اقلامی بود که نیازهای آن از گذشته وجود داشته و هم در خود تحریمی بود که در بدنه دولت نفوذ کرده بود و اثرش را مستقیما روی دولت می گذاشت.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما مبادلات مالی بود که وضعیت کار را مختل می کرد و عدم اجرای قراردادها توسط شرکت های کارفرمایی موجب تعدیل نیرو شد و خسارت بزرگی به صنعت ساخت داخلی تجهیزات نفتی زد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه در حالی که به ساخت داخلی تجهیزات نفتی آنطور که باید توجه نمی شد، کشورهای دیگر به دنبال جذب متخصصان ایرانی برآمدند، گفت: فرار مغزها اتفاق نامیمونی است که در صنعت نفت ما افتاده و کشورهای دیگر، متخصصان صنعت نفت ما را به راحتی و در کوتاهترین زمان جذب می کنند.

وی ادامه داد: ما در هفته گذشته ملاقات دیرهنگامی با وزیر نفت داشتیم که در این ملاقات، ۲۸ چالش عمده پیشروی ساخت داخل را به وزیر نفت ارائه دادیم و آقای زنگنه نیز رسما حمایت خود را از سازندگان داخلی اعلام کرد.

پدیدار با بیان اینکه ما از دولت کمک نمی خواهیم بلکه حمایت می خواهیم، اذعان داشت: ما می خواهیم فرصت برابر برای تمامی سازندگان وجود داشته باشد و دولت از تبعیض بپردازد و وعده هایی که تاکنون از سوی وزرای نفت داده شده را وزیر نفت عملیاتی کند.

این فعال بخش خصوصی از توان سازندگان داخلی برای جذب سرمایه های خارجی خبر داد و گفت: ما می توانیم در جذب سرمایه خارجی به دولت کمک کنیم و اگر قراردادی قرار است در بخش ورود تجهیزات با شرکت های خارجی امضا شود دولت بگذارد تا ما این قرارداد را امضا کنیم چرا که ما می توانیم برای حفظ سرمایه خود، طرف خارجی را ملزم به انتقال دانش فنی کنیم اما دولت برای اینکار چنین انگیزه ای ندارد.

وی افزود: آمادگی خود را برای تأمین تجهیزات NGL۳۱۰۰ اعلام کرده ایم و طرحی برای احداثو راه اندازی پالایشگاههای کوچک داریم که به زودی این طرح را نیز ارائه می کنیم.

پدیدار از برنامه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت برای رونمایی از دستاوردهای این انجمن در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران خبر داد و گفت: آخرین آمار تورم اعلام شده در کشور ۳۲.۵ درصد است، این تورم را فقط می توان از مسیر تولید مهار کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار