|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۴۴

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: رویکرد جدید پژوهشگاه در تاسیس شرکتهای دانش بنیان اقماری و امکان مشارکت در قالب های تجاری و جلب سرمایه گذاران و صاحبان فناوری موجب تسریع در استفاده فرصت های فناوری به عنوان ابزار توسعه اقتصاد پایدار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در همایش بین المللی فرصت های فناوری در صنعت نفت و گاز، ابراز امیدواری کرد: در سایه فضای بین المللی جدید ایجاد شده توسط دولت جدید تعاملی نزدیک تر بین پژوهشگاه و صنعت نفت و موسسات تحقیقاتی مشابه، سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان کشورهای مختلف ایجاد شود.
وی افزود: در اقتصاد دانش بنیان و رقابتی امروز این فعالیت های تحقیق و توسعه شرکت هاست که موفقیت و رقابت پذیری آنها را تعیین می کند و در نتیجه شرکت های نوآور باید به طور مستمر تلاش کنند تا توانمندی خود در شناسایی و بکارگیری فرصت های فناورانه را را ارتقاء بخشد.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: این امر شدید با اهمیت روزافزون تحقیقات چند رشته ای، میان رشته ای و رابطه قوام یافته میان تحقیقات بنیادی و کاربردی در ارتباط است. به ویژه در جهانی که دانش گستردگی فراوانی پیدا کرده و شرکت ها و مخترعان نمی توانند صرفا به فعالیت های تخقیق و توسعه خود متکی باشند بنابراین باید همواره نسبت فرصت های فناروانه و کاربرد آنها در شبکه ای از اعضای دارای منافع مکمل هوشیار بود.
وی ادامه داد: هوشیاری نسبت به فرصتهای فناورانه و استفاده به موقع از آنها باعثایجاد کارآفرینی نوآورانه می شود که این نیز به نوبه خود باعثخلق و کسب ارزش توسط شرکت ها و ملت ها می گردد. کارآفرینی نوآورانه با محصولات ناشی از همکاری هایی که در نتیجه کسب بینش نسبت به تغییرات آتی در فناوری ها توسعه یافته اند، ارتباطی تنگاتنگ دارد.
کاتوزیان با اشاره به این که پژوهشگاه صنعت نفت در حوزهای مرتبط با نفت و گاز از جمله صنایع بالادستی، پایین دستی و محیط زیست فعال است گفت: این پژوهشگاه میتواند بستری برای فعالیت مشترک با طرفهای خارجی که پتانسیل های موجود در بازار فناوری ایران علاقه مند هستند و یا نسبت به به کار گیری توانمندی ها و خدمات ارائه شده، در کشورهای متبوع خود تمایل دارند، فراهم کند.
رییس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: منابع پر ارزش نیروی انسانی متخصص و زیر ساخت ها در پژوهشگاه در کنار نقش حیاتی آن د رقلب صنعت نفت و گاز کشور این امکان را فراهم می سازد که این مرکز بتواند به عنوان پیمانکار قدرتمندی در حوزه پروژه های تحقیق و توسعه مربوط به صنایع نفت وگاز به ارائه خدمات بپردازد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار