|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۹۸

معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: بسته سیاستی ویژه ای با هدف تولید فناوری در پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی و ایجاد تحول در حوزه منابع انسانی، ساختارها و برنامه های عملیاتی صنعت نفت تا یک ماه دیگر تدوین و توسط وزیر نفت ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، محمدرضا مقدم در همایش بین المللی فرصت های فناوری در صنعت نفت و گاز گفت: این بسته سیاستی قطعا تحولات مهمی را در عرصه فعالیت های پژوهش و فناوری ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تحولات محیطی در حوزه بین الملل از تجمیع منابع مالی به تجمیع دانش و فناوری برای رشد و توسعه اقتصادی تبدیل شده است، افزود: صنعت نفت متکی به فناوری باید جایگزین صنعت نفت متکی به فروش محصولات خام شود.
مقدم با بیان اینکه این تغییرات می تواند سبب ارتقا و هم ضعف سازمان شود، افزود: فرصت ها و تهدیدها حاصل تغییرات محیط سازمانی است که بسته به آگاهی و غلفت مدیریت، می تواند باعثارتقا یا ضعف سازمان شود.
وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در بخش تربیت نیروی انسانی و اجرای طرح های تحقیق و توسعه در داخل و خارج از کشور، اظهار کرد: نمونه بارز این تحولات، پژوهشگاه صنعت نفت و ایجاد مراکز تحقیقاتی فراوان در داخل کشور است.
مقدم با اشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: تدوین و ارائه برنامه های مقاومتی از سوی وزیر نفت و اعمال آن در برنامه ششم توسعه، فرصت های خاصی را برای ایجاد و تحقق کامل الگوی متکی بر علم و فناوری فراهم کرده است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: وابستگی اقتصاد کلان کشور به درآمدهای نفتی، ارزان بودن انرژی و پرداخت یارانه شرایط را برای تغییر الگوی صنعت نفت به الگویی فناورانه سخت کرده است.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار