|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۴۰

رئیس اتحادیه فروشندگان لوزام خانگی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان لوزام خانگی با بیان اینکه علیرغم مخالفت دولت و سازمان حمایت برخی از تولیدکنندگان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند، گفت: ۲ برابر شدن تعرفه واردات لوازم خانگی قیمت لوازم خانگی را افزایش خواهد داد.

محمد طحان پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از کارخانجات لوازم خانگی اقدام به افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات خود نموده اند، اظهارداشت: این امر در حالی است که این افزایش قیمت با مخالفت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت شده است. چراکه به استناد آنها بر اساس توافق وزارت صنعت معدن و تجارت با تولیدکنندگان تا خرداد ماه نباید افزایش قیمتی از سوی تولیدکنندگان اعمال شود.

وی با بیان اینکه اظهارات وزارت صنعت نشان از آن دارد که امکان افزایش قیمت کالا در خرداد ماه دور از ذهن نیست، افزود: امسال تعرفه واردات لوارم خانگی افزایش پیدا کرده است که این در آینده قیمت لوازم خانگی را تحت تأثیر قرار خواهد داد البته اگر دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به کارخانجات تولیدکننده لوازم خانگی یارانه و تسهیلات نقدی پرداخت نماید نرخ لوازم خانگی داخلی افزایش نخواهد یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن بیان این که این روزها تعدادی از فروشندگان لوزام خانگی تمایلی به فروش محصولات خود ندارند، تصریح کرد: آنها امیدوارند که طی هفته های آینده قیمت لوزام خانگی افزایش پیدا کند که در این رابطه اتحادیه با ارسال نامه هایی به آنها این اقدام را غیر قانونی دانسته و آنان را ملزم به فروش محصولات خود نموده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اضافه کرد: دو برابر شدن تعرفه واردات لوازم خانگی و نیز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و بالا رفتن هزینه های تولید همگی دست به دست هم می دهد تا قیمت کلیه محصولات داخلی و خارجی در این بخش تغییر کند و افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از فروشندگان لوازم خانگی که پروانه کسب نداشته و به صورت اجاره ای مغازه هایی را در اختیار گرفته اند اقدام به گمراهی مردم می کنند، گفت: ما توقع داشتیم امسال این دسته از افراد به واسطه مشکلات پیش روی فروش لوزام خانگی تمدید قرار داد نکند اما این روزها بر طبل افزایش قیمت لوزام خانگی می کوبند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار