|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۶۱

خبرگزاری تسنیم: دبیر کنفرانس بین المللی آلومینیوم از برگزاری سومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران(iiac ۲۰۱۴) در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، منصور سلطانیه با اشاره به اینکه دوره های اول و دوم کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران در سالهای ۲۰۰۹ در تهران و ۲۰۱۲ در اراک برگزار شده است، گفت: این کنفرانس با اهداف علمی و صنعتی برگزار می شود و به درخواست ایمیدرو، مرکز تحقیقات آلومینیوم دانشگاه علم و صنعت به عنوان دبیرخانه مرکزی کنفرانس انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه آلومینیوم نیز با حدود ۵۰ غرفه در حاشیه کنفرانس برپا خواهد شد، افزود: ۱۳ شرکت خارجی از هشت کشور چین، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هند، ترکیه و انگلستان در سومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران حضور خواهند داشت.

سلطانیه درباره وضعیت صنعت آلومینیوم در ایران نیز توضیح داد: ایران منابع نفتی و گازی مشترک زیادی با برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد که باید بتواند از این منابع به نحو احسن استفاده کند. بهترین حالتی که می شود از منابع گازی مشترک استفاده کرد این است که گاز به انرژی جامد تبدیل شود که همان آلومینیوم است.

وی افزود: هم اکنون کشورهای امارات، قطر، عمان، بحرین و حتی عربستان به سرعت در حال افزایش تولید آلومینیوم خود هستند. با توجه به منابع گازی مشترکی که ایران با برخی از این کشورها دارد، این کشورها در حال تبدیل گاز به برق در نیروگاههای خود و سپس تبدیل برق به آلومینیوم در سالن های احیای آلومینیوم هستند. این وضعیت باعثشده تا این کشورها سهم بیشتری نسبت به ایران در زمینه برداشت از منابع گازی مشترک داشته باشند که این به ضرر نسلهای آینده ما خواهد بود.

دبیر کنفرانس بین المللی آلومینیوم گفت: صنعت آلومینیوم در منطقه خاورمیانه اولین بار در ایران راه اندازی شد اما هم اکنون حداکثر تولید ما در این صنعت ۳۸۰ هزار تن است، در حالی که کشوری مانند امارات در حال نزدیک شدن به تولید دو میلیون تن است. بحرین و قطر نیز به شدت در حال بالا بردن تولید آلومینیوم خود هستند.

به گفته وی پیشتر هدفگذاری ایران تا سال ۲۰۲۵ تولید ۱.۵ میلیون تن آلومینیوم بود که با روی کار آمدن مدیریت جدید در ایمیدرو و بررسی شرایط جهانی و منطقه ای قرار شده ایران تا سال یادشده به تولید ۵ میلیون تن آلومینیوم دست پیدا کند که تحقق این هدف تنها با جذب سرمایه گذاری مشترک خارجی امکانپذیر خواهد بود.

سلطانیه با اشاره به ابراز تمایل برخی از شرکتهای معتبر خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم ایران عنوان کرد: علاوه بر ارائه مقالات علمی و برگزاری نشستهای تخصصی در جریان کنفرانس، بحثجذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت آلومینیوم ایران نیز در این کنفرانس به صورت جدی دنبال می شود. ضمن اینکه مقامات ارشد شرکتهای معتبری مانند ریوتینتو آلکن، دانیلی، ان اف سی، گروه فایو و تعداد دیگری از شرکتهای فعال در حوزه آلومینیوم اولیه و ثانویه نیز قرار است در سومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران حضور پیدا کنند.

دبیر کنفرانس بین المللی آلومینیوم علاوه بر جذب سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی صنعت آلومینیوم در ایران درباره دیگر رویکردها و موضوعات سومین کنفرانس بین المللی آلومینیوم ایران نیز توضیح داد: پیشرفتهای رخ داده در تولید و کاربردهای صنعت آلومینیوم، تکنولوژی تولید آلومینیوم اولیه، مواد اولیه، ریخته گری و انجماد، خواص مکانیکی، بازیافت و محیط زیست، جوشکاری، متالورژی پودر و نانوتکنولوژی، مواد ترکیبی، مواد نسوز، عملیات سطحی و خردگی، شبیه سازی و اتوماسیون در صنعت آلومینیوم و استفاده بهینه از انرژی در صنعت آلومینیوم از جمله رویکردها و موضوعات کنفرانس هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار