|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۳۷

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: نیم درصد سهم شهرداری ها برای تأمین منابع کتابخانه های عمومی از محل بودجه نقدی شهرداری است که با توجه به بودجه ۷ هزار میلیاردی نقدی شهرداری باید گفت سهم این بودجه برای کتابخانه ها ۳.۵ میلیارد است.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام ناصحی به عنوان نماینده احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در جلسه هیئت امنای کتابخانه های تهران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد نامگذاری امسال که به فرهنگ نیز توجه شده است، افزود: موضوع کتابخانه ها در ارتباط مستقیم با فرهنگ است و شهرداری ها طبق قانون موظف اند سرمایه ای برای اداره آن اختصاص دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه اختصاص نیم درصد از درآمد و بودجه شهرداری باید به کتابخانه های عمومی اختصاص یابد، ادامه داد: در مرحله نخست باید بررسی شود که چه مقدار از درآمد شهرداری نقدی و چه میزان غیر نقدی است این در حالی است که بودجه ۱۶ هزار میلیارد تومانی شهرداری به شکل نقدی نیست و بخش زیادی از آن غیر نقدی است.

ناصحی با اشاره به اینکه شهرداری اعلام کرده است که کمتر از ۷ هزار میلیارد تومان بودجه نقدی دارد، گفت: نیم درصد سهم کتابخانه ها باید از محل بودجه نقدی شهرداری دریافت شود نه کل بودجه. به هر شکل پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از بودجه شهرداری باید در راستای حمایت از کتابخانه ها انجام شود.

وی در ادامه با مهم دانستن موقعیت جغرافیایی کتابخانه ها و کتاب هایی که عرضه می شوند، افزود: شورای شهر نیز به وظیفه نظارتی خود در این زمینه عمل می کند تا قوانین تنها روی کاغذ نماند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار