|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۶۰

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: به منظور ترویج طرحی برای احیای دروازه های تاریخی تهران هفدهم اردیبهشت از محل سابق این دروازه ها دیدن خواهیم کرد تا زمینه برای احیای مجدد این آثار فراهم شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران در جریان شصت و دومین جلسه شورا با تمجید از احمد مسجدجامعی به خاطر توجه به هویت تاریخی شهر تهران، گفت: تهران شهری قرآنی و اهل بیتی بوده است، دلیل آن هم این است که این شهر ۱۴ دروازه اصلی به نام ۱۴ معصوم و ۱۱۴برج و بارو به مناسبت ۱۱۴ سوره قرآن داشته است.

وی افزود: اکنون از این دروازه ها و برج و باروها اثری نیست، بنابراین به منظور ترویج طرحی برای احیای دروازه های تاریخی تهران روز چهارشنبه هفدهم اردیبهشت به اتفاق اعضای کمیسیون نامگذاری و چند تن از کارشناسان و خبرنگاران از محل سابق این دروازه ها دیدن خواهیم کرد تا زمینه برای احیای مجدد این آثار فراهم شود.

مسجدجامعی نیز با قدردانی از مجتبی شاکری به خاطر این اقدام فرهنگی گفت: تهران به لحاظ شهرسازی به گونه ایی طراحی شده که با فرهنگ و آیین اسلام هماهنگ بوده است. برای مثال با توجه به نقشه های قدیمی شهر در می یابیم که تهران رو به قبله احداثشده است.

گفتنی است دیدار اعضای کمیسیون نامگذاری از جایگاه سابق دروازه های قدیمی شهر تهران روز چهارشنبه صبح انجام خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار