|
|
کدخبر: ۱۷۰۷۸۹

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان زکات سال گذشته در کشور جمع شد.

به گزارش مشرق،حجت الاسلام سید رضا تقوی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای زکات استان بوشهر با اشاره به اهمیت پرداخت زکات اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد افزایش میزان زکات در سطح کشور هستیم و در سال گذشته نیز بیش از پیش بینی ها زکات جمع اوری شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته پیش بینی جمع اوری ۱۸۰ میلیارد تومان زکات را در کشور داشتیم، خاطرنشان ساخت: با جمع آوری زکات در نقاط مختلف کشور مجموع زکات جمع اوری شده معادل ۲۷۰ میلیارد تومان بود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه فقر به عنوان یک بلا برای هر جامعه تلقی می شود، تصریح کرد: باید به خوبی به امور معیشتی مردم رسیدگی شود و شاهد ساماندهی زندگی مردم باشیم و زکات می تواند کمک بسیار خوبی برای زندگی مردم باشد.

وی به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: زکات نه تنها در بخش های اقتصادی و برای رفع فقر به کار می رود بلکه در عرصه سیاست، فرهنگ، تربیت و اجتماع نیز نقشی بسیار مهم دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

تقوی به قانون زکات در کشور اشاره کرد و بیان داشت: نیروهای عامل زکات در کشور ائمه جمعه و کمیته امداد امام خمینی(ره) است و مبنای زکات نیز قرآن و مسائل فقهی است و در حال حاضر ۸۰۰ امام جمعه در ۸۰۰ شهر کشور در موضوع زکات فعال هستند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر کارهای بسیار خوبی از محل زکاات در کشور صورت گرفته است و مردم نیز همواره در پرداخت زکات پیشگام بوده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار