|
|
کدخبر: ۱۷۰۹۱۰

وزیر راه و شهرسازی:

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ مشکل فروپاشی مرکز شهر که هسته اصیل و نمایانگر هویت آن شهر است، ما را رنج می دهد؛ گفت: از اواخر دهه ۱۳۶۰ بی قانونی در ساخت و ساز شهری همه گیر شده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در جلسه ۱۶۰ کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: معماری و شهرسازی یکی از اصلی ترین نمودهای سبک زندگی در هر جامعه است.

وی با بیان این که متأسفانه وضعیت فعلی معماری و شهرسازی در کشور مطلوب نیست و ما در وزارت راه و شهرسازی اصرار داریم تا این روند را بهبود ببخشیم، تصریح کرد: شاید در طول دوره ۴ ساله وزارت یک وزیر کار به نتیجه نرسد، اما می توان در همین مدت بنیان یک حرکت را ایجاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه از اواخر دهه ۱۳۶۰ بی قانونی در ساخت و ساز شهری همه گیر شد و این بی قانونی کار را به اینجا کشانیده است.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که حس می کنم که هنوز جامعه علمی و فرهنگی اهمیت موضوع معماری را درک نکرده است، گفت: حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کشور یک محیط مناسب برای انواع ناهنجاری های فرهنگی را ایجاد کرده است و رفع این معضل یک عزم ملی را می طلبد.

وی یادآور شد: در شهرهای بزرگ نیز مشکل فروپاشی مرکز شهر که هسته اصیل و نمایانگر هویت آن شهر است، ما را رنج می دهد و در این شهرها به ویژه در تهران باید برای جلوگیری از این روند فکری شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار