|
|
کدخبر: ۱۷۰۹۶۳

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتیری در بنادر استان خوزستان طی فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جبار جلیلیان مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا طی فروردین ماه سال جاری را با ۴۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر ۳ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۱۵۴ تن اعلام کرد و افزود: از این میزان کالا ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۲۹ تن کالای غیر نفتی و ۱ میلیون ۴۲۸ هزار و ۲۲۵ تن کالای نفتی تشکیل می دهد که به ترتیب حاکی از رشد ۳۷ و ۴۷ درصدی طی این ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی همچنین میزان ترانزیت کالا از جمله فرآورده های نفتی در بنادر استان خوزستان بالغ بر ۳۵۳ هزار و ۳۱۱ تن برشمرد که رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در ساله گذشته را نشان می دهد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برخورداری این استان از پایانه های مسافری بزرگ و مجهز، میزان جابجایی مسافر از مرزهای دریایی در این استان را افزون بر ۵ هزار و ۴۸ نفر طی فروردین ماه سال جاری عنوان کرد که ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

جلیلیان رشد تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بنادر خوزستان را بسیار قابل توجه برشمرد و افزود: این رقم با افزایش صد درصدی نسبت به فروردین ماه سال گذشته بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ TEU بوده است.

وی در خصوص مزیت های حمل و نقل کانتینری که پایانه های اختصاصی این کالا در بنادر امام خمینی(ره) و خرمشهر فعالند، اظهارداشت: افزایش ضریب ایمنی کالا از نظر سرقت و صدمه به محمولات، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری، صرفه جویی در زمان حمل، کاهش هزینه تخلیه و بارگیری، سهولت در چیدمان و استفاده بهینه از فضا در محل تخلیه و بارگیری از مزایای این نوع حمل و نقل است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار