|
|
کدخبر: ۱۷۱۰۶۸

مستند «روضه خداحافظی» با موضوع سفر رهبر انقلاب یه شیروان و سنت مردمان این دیار در اجرای مراسم روضه خداحافظی برای بدرقه ایشان و همچنین حال و هوای شهر در چند روز سفر ایشان آماده پخش از شبکه های تلویزیون است.

گروه فرهنگی مشرق- احمد شریف زاده درباره مستندی که هم اکنون آماده پخش دارد گفت: مستند «روضه خداحافظی» درباره سفرنامه سفر رهبری به خراسان شمالی است که ما به نوعی از این سفر حاشیه نگاری کردیم.

وی ادامه داد: داستان این مستند درباره شخصی است که در شیروان زندگی می کند، اهالی شیروان سنتی دارند و آن این است که پشت سر هر مهمانی روضه خداحافظی می گیرند و به این ترتیب در این مستند روایتی داستان گونه از سفر چند ساعته رهبری به شهر شیروان نشان داده می شود.

این مستندساز با اشاره به این سفر که در سال ۹۱ انجام شد، عنوان کرد: با این سفر به خراسان شمالی می توان گفت رهبر انقلاب از سال ۶۹ تا سال ۹۱ تمام استان های کشور را بازدید کردند. فیلم ما هم درباره سفر ایشان به شیروان و به نوعی حاشیه نگاری در یک شهر کوچک و در یک محدوده زمانی است و داستان حول محور جایگاه معنوی ایشان جلو رفت.

شریف زاده درباره چگونگی تولید این مستند توضیح داد: تیم تصویربرداری ما متشکل از سه نفر بود که از حدود سه الی چهار روز قبل به شیروان رفتیم و تا یک روز بعد در آنجا ماندیم و این مستند نوعی حاشیه نگاری از حال و هوای مردم و سفر رهبر انقلاب به میان آنها شد که از فضایی داستانی برخوردار است.

کارگردان مستند «روضه خداحافظی» در پایان درباره زمانی که برای ساخت این مستند ۳۲ دقیقه ای صرف شده است، خاطرنشان کرد: ما قبل از ساخت این مستند، پژوهشی داشتیم که مستند خود را چگونه پیش ببریم تا کارمان هدفمند باشد و تنها مستندی عاطفی نساخته باشیم و همچنین به شکلی جدی تر با مخاطب خود حرف بزنیم، بعد از این هم حدود چند ماه تدوین کار به طول انجامید.

در این مستند سید محمود حسینی تصویربردار، هادی داود آبادی صدابردار و احمد شریف زاده تهیه کننده و کارگردان بوده اند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار