|
|
کدخبر: ۱۷۱۰۷۰

منابع پاکستانی خبر دادند

خبرگزاری تسنیم: منابع پاکستانی اعلام کردند نخست وزیر این کشور در سفر آتی خود به تهران خواستار چشم پوشی تهران از جریمه روزانه ۳ میلیون دلاری بابت کوتاهی اسلام آباد در تکمیل به موقع خط لوله انتقال گاز این کشور خواهد شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری دیلی تایمز طی گزارشی نوشت: نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به دنبال چشم پوشی تهران از جریمه روزانه ۳ میلیون دلاری بابت کوتاهی اسلام آباد در تکمیل به موقع خط لوله انتقال گاز بین دو کشور است.
سرنوشت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان ممکن است در جریان سفر دو روزه نخست وزیر پاکستان به تهران مشخص شود.
پاکستان تلاش دارد تا تهران را متقاعد کند از جریمه کم کاری پاکستان در تکمیل به موقع پروژه صرف نظر کند. بر اساس توافق منعقده بین دو طرف، این خط لوله باید تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ تکمیل شود. یک مقام ارشد در وزارت نفت پاکستان که نخواست نامش فاش شود گفت: «نواز شریف به تهران خواهد گفت که پاکستان متعهد به تکمیل این پروژه است، اما در حال حاضر تحریم های بین المللی علیه ایران مانع اصلی بر سر راه این پروژه هستند، زیرا اسلام آباد این استراتژی را برگزیده است که به ایران به صورت رسمی اطلاع دهد که با توجه به تهدید ناشی از تحریم های امریکا، دو کشور باید یک راه حل میانه را در مورد منقضی شدن زمان تکمیل این پروژه برگزینند.»
منبع آگاه در وزارت نفت پاکستان گفت، نشست عالی رتبه آینده بین نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در روز ۱۱ می برگزار خواهد شد و در بردارنده موضوعاتی همچون جریمه تاخیر پاکستان، افزایش مهلت تعیین شده و مذاکره مجدد درمورد قیمت گاز خواهد بود.
همچنین انتظار می رود دو طرف در مورد تمرکز بر ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی دوجانبه برای پیشبرد منافع مشترک دو کشور به توافق برسند. این منابع همچنین گفتند، مسئولان به نواز شریف در مورد وضع تحریم های احتمالی در صورت تکمیل خط لوله در موعد مقرر اطلاعاتی داده اند. در صورتی که پاکستان نتواند اولین بسته گازی را از ایران در دسامبر ۲۰۱۴ دریافت کند، ممکن است با جریمه روزانه ۳ میلیون دلاری مواجه شود.
یک مقام آگاه در وزارت نفت پاکستان گفت: «شرکت گاز سیستمز پاکستان که مسئول اجرای پروژه های واردات گاز پاکستان است، در صورت ادامه کار بر روی پروژه انتقال گاز از ایران ممکن است با تحریم مواجه شود و حتی ممکن است نتواند کمپرسور وارد کند.»
انتهای پیام / / ۱۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار