|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۲۷

تسنیم منتشر کرد؛

خبرگزاری تسنیم: بانک مرکزی برای دومین هفته متوالی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در تهران را در حالی منتشر کرد که درصد تغییرات این کالاها طی یک ماه اخیر را اعلام نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۱۲ / ۲ / ۹۳ را منتشر کرد که بر اساس آن قیمت ۱۱ گروه کالایی و ۴۱ قلم مواد خوراکی پر مصرف اعلام شد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت ۶ گروه کالایی در هفته مذکور نسبت به هفته قبل از آن افزایش، قیمت ۳ گروه کالایی کاهش و دو گروه کالایی ثابت بوده است.

همچنین طبق برآورد بانک مرکزی، قیمت گروه لبنیات در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه جاری نسبت به هفته مشابه سال قبل ۲۰.۲ درصد، تخم مرغ ۹.۵ درصد، برنج ۲۳.۱ درصد، میوه های تازه ۶.۰ درصد، سبزی های تازه ۲۰.۱ درصد، گوشت قرمز ۶.۸ درصد، گوشت مرغ ۳۰.۶ درصد، قند و شکر ۲۶.۸ درصد، چای ۰.۳ درصد و روغن نباتی ۲۹.۸ درصد افزایش و گروه حبوب ۲.۲ درصد کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که بانک مرکزی در گزارش مربوط به متوسط قیمت خرده فروشی برای دومین هفته متولی درصد تغییرات یک ماهه کالاها را لحاظ نمی کند و اعلام کرده است که محاسبه درصد تغییر قیمت مواد خوراکی در هفته مورد گزارش نسبت به هفته مشابه ماه قبل امکانپذیر نیست.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه معادل ۰.۸ درصد، ماست پاستوریزه ۰.۶ درصد و پنیر غیرپاستوریزه ۰.۲ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت و شانه ای ۶۴۵۰۰ الی ۹۳۰۰۰ ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۰.۲ درصد و ۱.۱ درصد افزایش یافت. در گروه حبوب، قیمت لوبیا سفید معادل ۰.۱ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۳ درصد تا ۰.۸ درصد افزایش داشت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو و نارنگی عرضه کمی داشت، ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت پرتقال درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل ۰.۸ درصد و ۳.۴ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۹ درصد تا ۹.۹ درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی ثابت بود. بهای بادنجان معادل ۰.۹ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۹ درصد تا ۹.۹ درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت مرغ معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند معادل ۰.۱ درصد، شکر ۰.۴ درصد و چای خارجی ۰.۵ درصد افزایش داشت و قیمت انواع روغن نباتی ثابت بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار