|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۵۱

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بافت های فرسوده ۵ درصد مساحت تهران را تشکیل می دهد، گفت: ۱۵ درصد جمعیت شهر تهران در بافت های فرسوده زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، عبادالله فتح اللهی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ۳ هزار و ۲۶۸ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که ۵ درصد مساحت تهران است و معادل ۱۵ درصد جمعیت این شهر است.

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد پلاک های تهران در بافت فرسوده قرار دارد، ادامه داد: قرار بود سالانه ۱۰ درصد بافت های فرسوده توسط دولت و شهرداری نوسازی شوند که هر کدام طی ادوار گذشته خدماتی طی سال های گذشته ارائه کرده اند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در مناطق ۹،۱۰، ۱۵،۱۷، ۱۸ و ۲۰ نوسازی بافت فرسوده رشد خوبی داشته همچنین میزان صدور پروانه برای پلاک های تجمیعی از ۲ درصد در سال ۸۷ نیز به ۵۱ درصد در سال ۹۲ رسیده است.

وی با بیان اینکه از ۳۶ هزار و ۳۶۱ پروانه صادره شده در سال گذشته ۸ هزار و ۹۲۵ مورد در بافت های فرسوده بوده است، ادامه داد: تا امروز شهرداری ۳۰ میلیارد تومان در عوارش نوسازی برای شهروندان تخفیف قائل شده است در حالی که باید همین میزان توسط دولت نیز در نظر گرفته می شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: هزینه های نوسازی در تهران نسبت به سایر کلانشهرها بسیار بالاست و وام ۳۰ میلیون تومانی که به این امر اختصاص یافته دردی را از کسانی که قصد نوسازی خانه هایشان را دارند دوا نمی کند.

با اشاره به اینکه نوسازی در بافت های تاریخی بسیار سخت است، تصریح کرد: قرار است اتاق فکری با مدیر عاملان سابق سازمان نوسازی تشکیل شود تا پروژه هایی که از دوره های گذشته باقی مانده با کمک آنها تعیین تکلیف و حل شود.

به گفته وی، از ۹ هزار واحدی که در فروش متری مسکن تعریف شده بود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل داده شده است.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: مهندسان ناظر شبکه ای هستند که توسط سازمان مهندسی مدیریت می شوند اما در هر پروژه ای نقصی دیده شد باید آن را اعلام کرد این در حالی است که هیچ پروانه ای بدون امضای مهندسان ناظر داده نمی شود البته برخی پروژه ها به صورت مستقیم بر عهده سازمان نوسازی است که وظیفه کنترل و نظارت را در اختیار دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار