|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۵۳

بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نیمه راه خود رسید.

گروه فرهنگی مشرق- پنجمین روز از بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت های اولیه صبح میزبان بازدیدکنندگان خود بود و مطابق همیشه ورودی های مملو از غرفه های شرکت های تبلیغاتی پیش از هر چیز و هر کس دیگر اولین میزبانان بازدیدکنندگان از نمایشگاه بودند. با این تفاوت که در یکی دو روز گذشته اهدای رایگان سیم کارت های ایرانسل به صورت چشم آزاری برای غرفه های کتاب به صورت رقیبی جدی درآمده و گویی بسیاری از این بازدیدکنندگان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و اهالی علاقه مند به فرهنگ و قلم و اندیشه نیز خود را بی نیاز از گرفتن سیم کارت های رایگان چندهزار تومانی نمی بینند و حاضرند برای گرفتنش دقایقی چند زیر آفتاب بایستند و همزمان به گوینده بلندگوهایی که همچون فروشنده لباس های بنجل دم عید آن ها را به خریدن کتاب هایشان تشویق می کنند، گوش دهند.

انگار نه انگار که اینجا یک محیط فرهنگی است و لابد باید مخاطبانش هم با علم و آگاهی به سراغ کتاب های مورد نظرشان بروند نه اینکه در لحظه با تشویق و کمک بلندگوهای جارزن به غرفه ها کشیده شوند.

از فضای تکراری شده نمایشگاه که به سختی بگذریم به محل اصلی نمایشگاه یعنی بخش ناشران عمومی مستقر در شبستان می رسیم؛ جایی که طبق معمول و با توجه به برنامه ریزی های مسئولان نمایشگاه برنامه های سراهای اهل قلم و نشست های تخصصی در آن برگزار می شود و غرفه ناشران عمومی در آنجا مستقر است. در این روز نشست های تخصصی در سراهای اهل قلم با حضور تعداد محدودی از علاقه مندان به این نشست ها برگزار شد و همچنین در برخی از غرفه های ناشران بزرگ نیز برنامه هایی مثل رونمایی کتاب و حضور نویسندگان انجام شد.

سیدعباس صالحی - رییس بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران - در این روز میزبان تعدادی از جانبازان قطع نخاعی دوران دفاع مقدس بود که اعلام کرد با دیدن آنان خستگی چندماهه تدارک برگزاری نمایشگاه از تنش بیرون رفته است. همچنین سیدمحمد حسینی - وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی - از بازدیدکنندگان روز پنجم نمایشگاه بود که وقتی درباره گرانی قیمت کتاب ها مورد پرسش قرار گرفت اظهار کرد به قیمت کتاب ها دقت نکرده است و مردم هم هنگام خرید کتاب نباید فکر کنند که پولشان به هدر می رود.

بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و حضور آن ها در یک نشست با برخی از معاونان بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از دیگر اتفاقات روز پنجم نمایشگاه بود که اعضای کمیسیون فرهنگی در این نشست نسبت به محتوای برخی از کتاب ها اعلام نگرانی کردند و در همین رابطه تذکراتی به مسئولان نمایشگاه دادند.

حجت الاسلام سالک - رییس کمیسیون فرهنگی مجلس - نیز ممیزی را قانونی برای جلوگیری از ورود فکر آلوده به ذهن مردم خواند.

مرضیه افخم – سخنگوی وزارت امور خارجه - از دیگر شخصیت های بازدیدکننده از نمایشگاه در این روز بود.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مصلا برپاست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار