|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۵۴

پیکر زنده یاد محمدرضا لطفی صبح امروز(۱۵ اردیبهشت ماه) در خاک زادگاهش گرگان آرام گرفت.

گروه فرهنگی مشرق- پیکر زنده یاد لطفی ساعتی پیش از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی تشییع و پس از عبور از خیابان های پاسداران، فلسطین و شهدا در محله «سبزه مشهد» به خاک سپرده شد.

در این مراسم که ساعت ۱۰ صبح آغاز شده بود، در ابتدا گروه موسیقی ارتش شروع به نواختن موسیقی کرد و سخنرانان مراسم تشییع پیکر، حسین علیزاده، استاندار گلستان و رییس شورای شهر گرگان بودند.

استاندار گلستان در مراسم تشییع پیکر لطفی گفت: استاد محمدرضا لطفی، افتخار سرزمین استرآباد بوده که عمر خویش را در تعلیم و ترویج موسیقی اصیل ایرانی گذراند.

دکتر حسین صادقلو در مراسم تشییع این استاد موسیقی فزود: لطفی یکی از بزرگترین چهره های موسیقی معاصر ایران و افتخار استان گلستان در عرصه هنر بود که داغ او هیچگاه برای ما کهنه نخواهد شد و تا موسیقی ایران زنده است، نام محمدرضا لطفی زنده و جاوید خواهد ماند.

وی ادامه داد: کار و یاد او باید زنده بماند و به حق که استاد لطفی مکتب ساز بوده است؛ حال او رفته است ولی مانده ی او اساس مسئله هست.

صادقلو اظهار کرد: باید سیره او احیاء و مکتب موسیقیایی او همچنان تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: تکریم نباید مختص به گرفتن مجالس باشد، شاگردان او باید سیره او، مکتب وی را مدرن بکنند و به اعتقاد من بزرگترین گرامیداشت همین است.

در ادامه این مراسم، گرزین، عضو شورای شهر گرگان هم گفت: آرامشی که با آثار به یاد مانده این استاد ایجاد می شود، معرف شخصیت معنوی این استاد فرزانه هست.

وی ادامه داد: وی در زمان حیات خویش شاگردان زیادی را تربیت کرد و امروز بعد از مرگ ایشان آرامگاه وی مجتمع فرهنگی و هنری خواهد شد و یاد استاد برای همیشه زنده نگاه داشته خواهد شد.

محمدرضا لطفی روز ۱۲ اردیبشهت ماه و در اثر بیماری سرطان از دنیا رفت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار