|
|
کدخبر: ۱۷۱۲۳۵

استاندار تهران خبر داد

خبرگزاری تسنیم: استاندار تهران از حفر ۶۰ چاه آب در تهران خبر داد و گفت: اعتبارات این پروژه ها به صورت استانی باید با کمک دولت در نظر گرفته شود.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، حسین هاشمی در بازدید از شرکت آب منطقه ای تهران، گفت: اعتقاد دولت بر این است که کار را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند و در این زمینه، هم دولت و هم وزارت نیرو به جد پیگیر هستند.

وی اجرای طرح قمربنی هاشم و تکمیل رینگ انتقال آب تهران را امری ضروری عنوان کرد و گفت: باید اجرای چنین طرح هایی برای دولت به یک اعتقاد و دغدغه تبدیل شود و این مهم وظیفه ما مسئولان است که با تحلیل درست و گزارش جامع و قوی طرح ها را به دولت انتقال دهیم.

هاشمی همچنین انجام مطالعات انتقال آب از ارتفاعات ۲ و ۳ هزار تنکابن را مهم برشمرد و افزود: انجام مطالعات حتی اگر بنا به دلایلی به اجرا هم نرسد، مفید بوده و اشکالی نخواهد داشت و در واقع انجام مطالعات این طرح بزرگ، به نوعی آینده نگری برای استان های هدف خواهد بود.

خسرو ارتقایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آبی استان و میزان بارش ها در تهران، اظهار کرد: با اجرای پیش بینی ها و برنامه ریزی هایی که شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب تهران به صورت هماهنگ با یکدیگر انجام داده اند، می توان تا حدودی نیاز آبی تابستان را در پایتخت مهار کرد.

وی گفت: تقویت سامانه آبی شرق تهران و حفر ۶۰ چاه آب در این زمینه می تواند کمک بزرگی در تابستان باشد ضمن اینکه اعتبارات این پروژه ها به صورت استانی با کمک دولت باید در نظر گرفته شود.

ارتقایی اجرای پروژه انتقال آب از ارتفاعات ۲ و سه هزار تنکابن را یک طرح برد - برد برای چهار استان هدف برشمرد و گفت: با اجرای این طرح استان های مازندران، تهران، البرز و قزوین می توانند آب مورد نیازی که اکنون به دریای خزر می ریزد و به نوعی از دسترس خارج می شود، را مدیریت و استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در این طرح علاوه بر تامین نیاز آبی این چهار استان مسائل زیست محیطی منطقه به خوبی دیده شده است.

محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران نیز در این دیدار با تشریح برنامه های این شرکت برای گذر از تابستان و ذخیره آب در زمستان امسال اظهار کرد: اکنون باید به این مسئله توجه شود که تهران بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب پساب دارد که با برنامه ریزی مناسب و حمایت دولت و استان از طرح هایی که می تواند برای مدیریت این حجم آب اجرایی شود، بخش مهمی از نیازهای تهران را برطرف کند.

وی با یادآوری بحران آبی تهران در سال های ۷۷ و ۷۸ و تکرار آن در دو سال اخیر، گفت: در آن زمان مصرف آب در تهران به حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب می رسید ولی در حال حاضر مصرف، بسیار افزایش یافته و به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال رسیده است و این خود مشکل را در مدیریت آب دو چندان می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار