|
|
کدخبر: ۱۷۱۳۵۴

همایون امیرزاده از شناسایی و صدور آرای ۲۲ ناشر متخلف و جمع آوری ۱۲ کتاب غیرمجاز در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، همایون امیرزاده، رئیس هیات رسیدگی به تخلف ناشران روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با اشاره به صدور آرای ناشران متخلف گفت: تا روز یکشنبه ۲۲ رای در هیات رسیدگی به تخلفات ناشران صادر شده که از این ۲۲ رای، ۱۵ رای برای اجرا ابلاغ شده و مابقی در فرآیند ابلاغ قرار گرفته است.

او افزود: از این آرا دو رای مربوط به بخش بین الملل است که بر اساس آن یکی از شرکت هایی که نماینده ناشر خارجی است از ادامه حضور در نمایشگاه بیست و هفتم محروم شد و بر اساس همین رای هیات تشخیص داد که حضور این شرکت در کلیه نمایشگاه های بین المللی تهران محروم شود.

او درباره این رای گفت: این شرکت برخلاف ضوابط نمایشگاه کتاب تهران نسبت به عرضه کتاب های غیرواقعی اقدام کرده و در واقع در اقدامی ناپسند کتاب هایی را فروخته که اصلا وجود خارجی ندارد و شابک های این کتاب ها واقعی نیست.

امیرزاده همچنین گفت: مراتب تخلف شرکت مذکور از طریق انجمن فرهنگی ناشران بین الملل به مراکز دانشگاهی و ناشر اصلی اعلام می شود و چناچه این پرونده شاکیانی داشته باشد، آنها می توانند به انجمن ناشران بین الملل مراجعه کنند.

رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران همچنین گفت: برای نمایندگی دیگری هم در بخش بین الملل رای صادر شده که این شرکت نماینده شرکت چند ملیتی " ال زویر " است. این نمایندگی به دلیل انتشار و فروش کتاب های تکثیر شده غیرمجاز(افست) مورد اتهام واقع شده است. این ناشر کتاب های اصلی را به نمایشگاه آورده، اما به فروش فاکتور کتاب های افست اقدام کرده و عرضه آنها را به بعد از نمایشگاه موکول کرده است. بر اساس رای صادره غرفه این نمایندگی از فردا بسته می شود و سال آینده هم این نمایندگی از شرکت در نمایشگاه محروم است و همچنین با توجه به اینکه این شرکت نماینده انحصاری انتشارات ال زویر است، از طریق انجمن ناشران بین الملل مراتب تخلف او به شرکت ال زویر اعلام می شود.

امیرزاده همچنین از در دست بررسی بودن پرونده هفت ناشر متخلف دیگر خبر داد و گفت: غیر از این دو پرونده در بخش بین الملل پنج پرونده دیگر هم مراحل تحقیقات خود را طی می کند.

او همچنین از شناسایی ۲۰ ناشر متخلف در بخش ناشران داخلی خبر داد و گفت: تخلف این ناشران شامل ارائه کتاب های سایر ناشران، ارائه کتاب های غیرمجاز یعنی کتاب های اعلام وصول نشده و یا کتاب های مربوط به سال های قبل از ۸۷ و یا کتاب هایی که مجوز نداشته می شود.

او افزود: ۱۳ مورد از این ناشران از شرکت در نمایشگاه های استانی سال آینده و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در سال بعد محروم می شوند. رای هفت ناشر دیگر هم توبیخ با درج در پرونده و جمع آوری کتاب است.

رئیس هیات رسیدگی به تخلف ناشران همچنین از جمع آوری ۱۲ عنوان کتاب از نمایشگاه خبر داد. او در این باره گفت: این ۱۲ عنوان کتاب، کتاب هایی از بخش ناشران عمومی است که اکثر آنها کتاب های غیرمجازی بوده که یا مجوز نشر نداشته اند و یا اعلام وصول نشده اند و امروز عصر در مورد ناشران این کتاب ها تصمیم گرفته می شود. غرفه برخی از این ناشران از یک روز تا دو روز تعطیل می شود.

امیرزاده تعداد کتاب های جمع آوری شده را کم ارزیابی کرد و گفت: به نسبت کتاب هایی که در نمایشگاه عرضه شده و شامل ۲۶۰ هزار عنوان کتاب می شود این تعداد کتاب جمع آوری شده از نمایشگاه کتاب زیاد نیست.

بیست وهفتمین نمایشگاه کتاب تهران تا بیستم اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار