|
|
کدخبر: ۱۷۱۳۹۰

خبرگزاری تسنیم: معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: امسال بیماری کرونا در شهرهای دمام، ریاض و جده شیوع پیدا کرده است که زائران حج تمتع باید درباره این بیماری آگاهی لازم را کسب کنند ولی موردی از ابتلای زائران ایرانی به کرونا مشاهده نشده است.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، عادل مقصودی نژاد در همایش نمایندگان استانی مرکز پزشکی حج و زیارت کشور با محوریت حج تمتع سالجاری اظهار داشت: پزشکان حج تمتع امسال باید در زمینه بیماری کرونا اطلاعات کافی داشته باشند و زائران را نسبت به موارد ابتلاع به این بیماری آگاه کنند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر عنوان کرد: این بیماری از راه های انتقال از شتر به انسان و انسان به انسان شیوع پیدا می کند که عمده انتقال این بیماری تاکنون از راه خوردن شیر شتر بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، مقصودی نژاد اضافه کرد: تاکنون این بیماری در بین زائران ایرانی حج عمره مفرده مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله سفر معنوی حج با چالش ها و بیماری هایی روبرو است که در سال های گذشته به خوبی برطرف و کنترل شده است و این درحالی است که تاکنون هیچ محدودیتی از سوی کشور عربستان برای زائران حج تمتع امسال اعلام نشده است. براین اساس اعزام حج تمتع امسال از ۱۴ شهریور ماه آغاز می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار