|
|
کدخبر: ۱۷۱۵۹۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزشی وزارت بهداشت از اعزام نیروهای تخصصی و فوق تخصصی به منظور ارائه خدمات پیچیده و روزآمد به کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید امیر محسن ضیائی در نشست رئیس جمهور با مسئولان وزارت بهداشت که همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد گسترش جغرافیایی آموزش عالی سلامت در عرصه سرزمین به منظور ساماندهی و مدیریت توسعه کیفی موسسات آموزش عالی سلامت، تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز بخش سلامت، رشته و مقاطع مورد نیاز نظام سلامت تا ۱۴۰۴ و برنامه ارتقاء کیفی آموزش پزشکی چهار بخش طرح تجول نظام آموزش پزشکی است که راهنمای عملیاتی و سند راهبردی هر چهار بخش تهیه شده و فاز اول آنها در حال اجراست.

وی یادآور شد: صرف نظر از برنامه تحول نظام آموزش پزشکی، توسعه همکاری های بین المللی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر آمادگی کامل برای پذیرش فراگیر از پایین ترین تا بالاترین رده ها از کشورهای منطقه وجود دارد. همچنین، برنامه هایی برای اعزام نیروهای تخصصی و فوق تخصصی به منظور ارائه خدمات پیچیده و روزآمد به کشورهای همسایه وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد: برنامه هایی نیز برای افزایش ماندگاری نیروی تخصصی در مناطق کمتر برخوردار با همکاری سایر بخش های وزارت بهداشت در حال اجراست.

ضیائی خاطرنشان کرد: با علم به اینکه آموزش پزشکی، دستاوردهای زیادی داشته است، توجه دولت به فصل آموزش می تواند در توسعه کشور تأثیر اصلی و جدی داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار