|
|
کدخبر: ۱۷۱۶۵۶

مسجد جامعی در جلسه امروز شورای شهر مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید برای حمایت از باغات باقی مانده شهر تهران که تعداد آنها نیز بسیار کاهش پیدا کرده سازوکاری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، احمد مسجد جامعی در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: زمین مشجر باید ارزش بیشتری نسبت به زمین بایر داشته باشد اما در حال حاضر این وضعیت به شکل عکس آن در تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: سازوکاری برای حمایت از باغات باقی مانده تهران که تعداد آنها نیز بسیار کاهش پیدا کرده، نیاز است تا علاوه بر حمایت از باغات باقی مانده این روند را نیز مهار کند. چندی پیش پل روی رودخانه کن را به دلیل اینکه از روی آن به باغات مصالح جهت ساخت و ساز منتقل می شد تخریب کردند خواهش بنده این است حقانی عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر گزارشی درباره باغات کن ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری نیز در این زمینه اقداماتی برای اجرا در دست دارد که باید با توجه به آن به یک گزارش مشترک برسیم.

احمدی حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات مسجد جامعی گفت: در منطقه ۵ شهرداری ملکی ۱۱۰۰ متری وجود داشته که براساس طرح جامع در پهنه فضای سبز قرار گرفته است. مالک حاضر بود این ملک را دو میلیارد تومان به شهرداری واگذار کند اما شهرداری این کار را نکرد.

حکیمی پور ادامه داد: یک واسطه این ملک را خریداری کرد و با خریداری نکردن این ملک از سوی شهرداری کار به دعوای حقوقی رسید و شهرداری محکوم به پرداخت ۲۲ میلیارد تومان بابت این ملک شد. آیا زمینی که قرار است به فضای سبز تبدیل شود قراری است در منطقه ۵ متری ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری علاوه بر این رقم باید هزینه ای را بابت خسارت بپردازد گفت: از سوی دیگر در میدان تره باری در فرمانیه متری ۶ میلیون تومان فروخته می شود؛ با این اتفاقات احساس می کنیم یک تبانی در کار است. متأسفانه علی رغم اینکه می دانم قالیباف روی تخلفات حساسیت دارد اما از این دعاوی زیاد است.

حکیمی پور با بیان اینکه نکاتی که عنوان کردم هم تذکر و هم سوال است گفت: خواهش بنده این است با توجه به اینکه شهرداری در این زمینه ها متوجه ضرر و زیان می شود توجه جدی به این مسائل صورت گیرد.

علی صابری عضو دیگر شورای شهر نیز ضمن تأیید اظهارات حکیمی پور گفت: باید از معاون حقوقی شورا دعوت کنیم تا گزارشی درباره مسائل رخ داده ارائه دهد تا بتوانیم درباره آنها قضاوت کنیم و کمک کنیم در این خصوص به یک ساماندهی برسیم.

وی بار دیگر تأکید کرد: اگر طبق قانون اصولی زمینی به بهانه تبدیل شدن به فضای شهر از سوی شهرداری خریداری شود و شهرداری بخواهد از طریق آن سوداوری داشته باشد از نظر اصول حقوقی موضوع قابل شکایت و پیگیری است.

وی همچنین گفت: قرار بود مجموعه قوانین شهرداری در ۶ جلد در نمایشگاه کتاب ارائه شود اما این امر صورت نگرفت ولی باید توجه داشت که این قوانین باید همه گیر شوند.

صابری همچنین به رأی گیری انتصاب سه نماینده برای بنیاد خانواده در جلسه قبلی شورا اشاره کرد و اظهار داشت: در تصمیم گیری های شورا برای مصوبات و یا انتخابات باید اکثریت اعضا اتفاق نظر داشته باشند و هیئت رئیسه نیز تعداد رأی آنها را اعلام کند. در رأی گیری موضوع مذکور دو نفر رأی بالایی داشتند اما یک نفر رأی کمی اورد که لازم است نسبت به این موضوع تذکری داشته باشم.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز در ادامه اظهارات اعضای شورا گفت: در محدوده خیابان سیمون بولیوار باغ هایی وجود دارد که به صورت شبانه تحت تاخت و تازهای غیرفرهنگی قرار می گیرد. با برخی از مسئولان منطقه ۵ از این محل بازدید کردم ولی به نظر می رسد گاهی کاری از دست آنها برنمی آید.

وی با انتقاد از اینکه بسیاری از زمین ها تبدیل به باغچه ها و آلاچیق شده اند گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز چند تپه را در همین محدوده تحت تاخت و تاز قرار داده است که امیدوارم شورا نسبت به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار