|
|
کدخبر: ۱۷۱۶۵۹

نمایشگاه عکس «تاریخ بی دروغ» که به موضوع بیداری اسلامی و مبارزات مردم مسلمان در سالهای اخیر در کشورهای مختلف اختصاص دارد به پیشنهاد و همت علی معلم رییس فرهنگستان هنر در گالری تازه تاسیس مجموعه فرهنگی - هنری آسمان در حال برگزاری است.

گروه فرهنگی مشرق- بابک نبی مسئول گالری های مجموعه فرهنگی - هنری آسمان درباره برگزاری این نمایشگاه عکس گفت: نمایشگاه «تاریخ بی دروغ» شامل عکس های ۳۰ عکاس بین المللی است که موضوع بیداری اسلامی را به نمایش می گذارد. این عکس ها در طول ۳۵ سال گذشته از انقلاب های که در جهان رخ داده گرفته شده و محور اصلی و عمومی این عکس ها بیداری اسلامی است.

وی افزود: نمایش این عکس ها از انقلاب اسلامی ایران آغاز و در ادامه انقلاب هایی که در ۱۱ منطقه دیگر از جمله غزه، عراق، افغانستان، مصر، لیبی، لبنان و… روی داده است، شامل می شود. نمایش واقعیت هایی بی پرده از جنایات هولناک صهیونیست ها در غزه، مبارزات مردم ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی، تشییع پیکر امام خمینی(ره)، مبارزات اسلامی مردم در کشورهایی مختلف نیز از دیگر مضامین عکس های این نمایشگاه است.



وی تصریح کرد: بیشتر عکس هایی که در این نمایشگاه به نمایش درمی آیند در طول سال های گذشته جوایز معتبر بین المللی دریافت کرده اند و عکاسان این عکس ها نیز همگی هنرمندان بین المللی هستند. تنها از چند عکاس ایرانی از جمله کاوه گلستان، آلفرد یعقوب زاده و محمد فرنود آثاری در میان این مجموعه دیده می شود. sipapress، Talal، Albert، َAlfred، Pascal، paula، faccelu، coban، ramiz نیز از جمله عکاسان خارجی هستند که عکس هایشان در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نبی درباره دیگر ویژگی های این نمایشگاه یادآور شد: نکته جالب توجه و مثبت در این نمایشگاه جهانی بودن عکس های آن است. در واقع این عکس ها نماد اسلام هستند و بینندگان می توانند در این عکس ها شاهد بروز انقلاب هایی باشند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ زمینه شکل گیری شان به وجود آمده است.


به گفته وی، ۵۰۰ عکس در ۲۰۰ تابلو به نمایش درآمده اند که در همگی آنها از جنایات هولناک کشورهای استعماری پرده برداشته شده و مبارزات مردمی به تصویر کشیده شده است.

مسئول گالری های مجموعه فرهنگی - هنری آسمان وابسته به فرهنگستان هنر در پایان صحبت هایش درباره ایده شکل گیری این نمایشگاه توضیح داد: ایده شکل گیری این نمایشگاه از طرف علی معلم رییس فرهنگستان هنر مطرح شد. در واقع از سه سال قبل استارت برگزاری این نمایشگاه زده شد و با هماهنگی و رایزنی با آژانس های عکس معتبر این مجموعه عکسها از نقاط مختلف دنیا جمع آوری شدند.

زنان غزه در زندگی روزمره، مجروحان فلسطینی و کودکانی که در جریان جنگ ۲۲ روزه جان خود را از دست داده اند و همچنین نمایش عکس هایی از انتفاضه مردم بی دفاع فلسطین که از کودکی درگیر با رژیم اشغالگر قدس بوده اند بدون پرده پوشی رسانه ای در این نمایشگاه به تصویر کشیده شده اند.

این نمایشگاه در گالری تازه تاسیس مجموعه فرهنگی - هنری آسمان تا تاریخ ۲۸ اریبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۶ میزبان عموم علاقمندان است. مجموعه فرهنگی –هنری آسمان در خیابان ولی عصر(عج)، خیابان شهید سرلشکر فلاحی(زعفرانیه)، نرسیده به خیابان فیروز کوه، پلاک ۴۷ واقع شده است.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار