|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۳۸

رئیس اتحادیه صنعت پلاستیک در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه صنعت پلاستیک با اعلام اینکه هم اکنون واحدهای تولیدی صنعت پلاستیک با ۳۰ درصد ظرفیت تولید می کنند گفت: در صورت دریافت مواد اولیه لازم، حجم تولیدات خود را با رشد ۳ برابری به ۹ میلیون تن خواهیم رساند.

نصرالله رضا زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر مباحثی در خصوص عملکرد نامناسب سایت بهین یاب از سوی برخی افراد مطرح شده است، اظهار داشت: برخلاف این انتقادات باید بگویم سایت بهین یاب با عملکردی مطلوب به واحدهای تولیدی فعال مواد پتروشیمی مورد نیاز را ارائه می کند.

وی با بیان این که در صورت حذف سایت بهین یاب سایت دیگری در این رابطه پیش بینی نشده است، افزود: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار پروانه کسب صادر شده که از این میان ۴ هزار واحد فعال به سایت بهین یاب معرفی شده است.

رئیس اتحادیه صنعت پلاستیک با اعلام اینکه بزرگترین مشکل واحدهای تولید عرضه محصولات پتروشیمی خارج از بورس است، اضافه کرد: در سال گذشته ۷۹۰ هزار تن از محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا و در بازار به فروش رسید که اگر این میزان در اختیار واحدهای تولیدی متقاضی قرار می گرفت حجم زیادی از مشکلات واحدهای تولیدی برطرف می شد.

رضا زاده اضافه کرد: صنایع پلاستیکی در سال ۸۸ یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن تولید داشتند که این رقم در سال ۹۲ به میزان ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسیده است. البته باید متذکر شوم که اگر محصولات پتروشیمی به صورت اعتباری به واحدهای تولیدی ارائه می شد این میزان تولید رشد ۳ برابری را تجربه و حجم تولیدات را به ۹ میلیون تن می رساند.

وی با بیان این که هم اکنون واحدهای تولیدی صنعت پلاستیک با ۳۰ درصد ظرفیت تولید به فعالیت می پردازند، تصریح کرد: در صورت ارائه مواد پتروشیمی لازم به واحدهای تولید نه تنها در این حوزه افزایش تولید به وجود می آید بلکه حجم صادرات اجناس ساخته شده نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار