|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۴۳

زنگنه خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت از آغاز عملیات افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت تا چند ماه دیگر و تکمیل این فرایند طی ۴ سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه در آغاز مراسم نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام اینکه فعالیت گسترده برای تولید یک میلیون بشکه نفت در روز از چند ماه دیگر آغاز خواهد شد، گفت: رسیدن به این ظرفیت تولید تا ۴ سال دیگر محقق خواهد شد که این امر بزرگترین برگ برنده وزارت نفت محسوب می شود چرا که بیشترین افزایش تولید از میادین مشترک صورت خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه ۱۷ فاز در حال توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی ۳ تا ۳.۵ سال دیگر تکمیل خواهد شد، گفت: ۷ فاز از این میدان طی ۲ سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

وزیر نفت از ساخت ۸ پالایشگاه کوچک با ظرفیت هر کدام ۶۰ هزار بشکه در روز توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها روزانه ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی در اختیار این پالایشگاه ها قرار خواهد گرفت که در این صورت دیگر ایران میعانات گازی برای صادرات نخواهد داشت.

زنگنه با تاکید بر اینکه عزم جدی دولت و وزارت نفت حمایت از ساخت داخل و افزایش فناوری ملی همراه با رقابت در کیفیت، زمان و قیمت گذاری است، گفت: در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی که در اواخر سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد بر ترویج مصرف کالای داخلی همراه با افزایش کیفیت و رقابت پذیری در تولید تاکید شده بود. این سیاستها که در ادامه سند چشم انداز و اصل ۴۴ قانون اساسی است می تواند همه آرزوی ما را در صنعت نفت محقق کند.

ادامه دارد…

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار