|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۸۱

در جلسه شورای امروز شورای شهر

خبرگزاری تسنیم: براساس مصوبه امروز جلسه امروز شورای شهر شهرداری ملزم به تملک خانه میراثی موسوم به بوشهری ها و نامگذاری آن به نام خلیج فارس شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک خانه میراثی موسوم به بوشهری ها در خیابان لاله زار واقع در محدوده منطقه ۱۲ شهرداری و نامگذاری آن به نام خانه خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره این طرح گفت: از شورا انتظار است این کار را با مطالعه بیشتری انجام دهد و همه املاک ارزشمند را اعم از علمی، فرهنگی و هنری مشخص کرده و شاخص ها، اولویت ها و همچنین بار مالی را تدوین کند.

وی افزود: شهرداری می تواند املاک مذکور را طی یک برنامه پنج ساله با در نظر گرفتن اولویت ها در دستور کار قرار دهد.

وی به بهره برداری از این فضاها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این موضوعات برخی دلالان وارد می شوند که لازم است فرآیندی را برای بهره برداری و حفظ این املاک تعریف کنیم ضمن اینکه تنها شهرداری مسئول خریداری این املاک نباشد چرا که سازمان های دیگر نیز در این حوزه دخیلند.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: اگر نام این خانه را تغییر دهیم به خلیج فارس جفا شده اگر می خواهیم برای خلیج فارس کاری کنیم باید بعد از انجام کار کارشناسی اقدامی انجام دهیم که اثرگذار باشد. این درحالی است که ایجاد چنین فضاهایی عواقبی برای ساکنان اطراف آن دارد و هزینه هایی برای شهرداری ایجاد می کند.

در نهایت این طرح با رأی ۱۷ نفر از اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار