|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۸۲

معاون فرهنگی قوه قضائیه در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به نقش بزرگ نهادهای فرهنگساز در مساله عفاف و حجاب، گفت: این غلط است که در حال حاضر بیشترین بار مساله عفاف و حجاب را بر دوش نیروی انتظامی قرار داده ایم.

حجت الاسلام هادی صادقی در گفت وگو با خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که معاونت فرهنگی قوه قضائیه در برابر مساله عفاف و حجاب چه وظیفه دارد؟ اظهار داشت: گرچه ما در سمت معاون فرهنگی قوه قضائیه قرار داریم ولی قرار نیست تمام مشکلات فرهنگی کشور را ما مرتفع کنیم چراکه فرهنگسازی در موضوع عفاف و و حجاب و بسیاری از مسائل دیگر در حوزه مسئولیتی ما قرار ندارد و برای اصلاح فرهنگ، تمام دستگاه های فرهنگساز کشور بسیج شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر در کشورمان پیگیری موضوع عفاف و حجاب به صورت وارونه انجام می شود، گفت: آیا اصلاح فرهنگ جامعه و جوانان باید از زندان آغاز شود یا در خانواده و مدرسه؟! آیا در موضوع عفاف و حجاب باید فشار اصلی بر روی نیروی انتظامی و قوه قضائیه گذاشته شود یا آموزش و پرورش؟! لذا به نظر می رسد در حال حاضر موضوع عفاف و حجاب به صورت وارونه در کشورمان پیگیری می شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: متاسفانه وقتی بحثعفاف و حجاب پیش می آید یا از قوه قضائیه می خواهیم پیگیر این موضوع شویم و یا از نیروی انتظامی، که در هر دو صورت غلط است چراکه در این موضوع مسئولیت مه با قوه قضائیه است و نیروی انتظامی و دستگاه های تربیت کننده و فرهنگساز باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

صادقی با بیان اینکه فرهنگسازی از خانواده و محیط خانه آغاز می شود و به وسیله رسانه ملی و در جامعه شکل می گیرد، گفت: در مسائل فرهنگی و موضوع عفاف و حجاب، فارغ از بحثامر به معروف و نهی از منکر که وظیفه تک تک آحاد جامعه قرار دارد، پس از دیتگاه های مسئول و نهادهای فرهنگساز، باید به سراغ نیروی انتظامی و قوه قضائیه رفت.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: این غلط است که در حال حاضر بیشترین بار مساله عفاف و حجاب را بر دوش نیروی انتظامی قرار داده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار