|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۲۳

یک استاد دانشگاه در گفت وگو با تسنیم انتقاد کرد

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه گفت: متأسفانه به افراد غیرمرتبط با صنایع دستی، کارت شناسایی صنایع دستی داده شد و در مقابل استادکار صنایع دستی ما هم همین کارت را دارد و این دو با هم هیچ فرقی نمی کنند.

شهرام امیری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در گذشته ما بخشی برای هنرهای سنتی نداشتیم و و الان هم نداریم و اگر داریم بسیار کمرنگ است اظهار داشت: با ادغام صنایع دستی و هنرهای سنتی این مشکل جدیداً این مشکل در حال برطرف شدن است.

وی اضافه کرد: مشکلی که وجود دارد این است که در دوره پیش گروهی از صنعتگران را کارت شناسایی دادند که اساساً هنرمند و صنایع دستی نیستند، این افراد به بیمه ها هجوم آوردند مثلاً به آنهایی که با پلی استر و آنهایی که با قالب گچ می ریزند و اکثراً روی مجسمه های اروپایی کار می کنند اشتباهاً کارت شناسایی داده شده است و در مقابل استادکار درجه یک کارشی کاری ما همان کارت شناسایی دارد و هیچ فرقی با هم ندارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کسی که کار قالب دارد هنرمند نیست تصریح کرد: این افراد مجسمه های خارجی را رنگ طلایی می زنند و تولید می کنند لذا ربطی به صنایع دستی ندارند اما متأسفانه دیده می شود که کارت شناسایی به آنها داده می شود لذا این تفکیک و درجه بندی کارت های شناسایی لازم است انجام شود.

امیری با بیان اینکه آرزو داریم سازمان صنایع دستی سازمانی مستقل شود و زیر نظر میراث، گردشگری و هیچ وزارتخانه ای نباشد چرا که می تواند با بودجه مستقل خود کار انجام دهد خاطرنشان کرد: این ساختار فعلی معاونت صنایع دستی صحیح نیست، خیلی چیزها در آن اشتباه تعریف شده است.

وی گفت: به عنوان نمونه صنایع دستی و هنرهای سنتی خیلی به هم نزدیک هستند، یعنی یک معرق کار هم در صنایع دستی کارت شناسایی دارد و هم هنرمند هنرهای سنتی است اما در همین حوزه، فردی تابلوی معرق با لیزر تولید می کند که این فرد صنتعگر است اما هنرمندی که کارهای اوریجینال دارد باید با وی فرق داشته باشد چرا که این فرد در طول سال مگر چند تا کار می زند یا اساساً اصلاً کارگاه دارد یا نه یا اینکه به آموزش می پردازد. این موارد باید توسط معاونت صنایع دستی دیده شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار