|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۶۴

صدای «اسماعیل قادرپناه» صدا پیشه رادیو و تلویزیون و گوینده شاهنامه خاموش شد.

به گزارش مشرق،«اسماعیل قادرپناه» از اساتید قرآنی و هنری کشورمان روز دوشنبه هشتم اردیبهشت ۹۳ در سن ۷۳ سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.


مرحوم قادرپناه در برخی از سریال های تلویزیونی صدا پیشگی می کرد و صدایش به گونه ای بود که ترجمه قرآن به او پیشنهاد شد و یکی از کارهای ماندگارش قرائت ترجمه فارسی قرآن است که بارها از شبکه رادیویی قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان پخش شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مرحوم قادرپناه، گفتار متن مستندهای تاریخی و علمی زیادی را برعهده داشت و در سال های گذشته نیز در برخی برنامه های شاخص رادیویی گویندگی می کرد و در دوران دفاع مقدس نیز گوینده اطلاعیه های این دوران بود.
مرحوم قادرپناه در برخی از سریال های تلویزیونی از جمله مریم مقدس، صدا پیشگی کرد.

افشین قادرپناه، پسر مرحوم قادرپناه(مدیر دوبلاژ تلویزیون و گوینده رادیو) خاطرنشان کرد: پدرم صبح روز دوشنبه در سن ۷۳ سالگی به دلیل بیماری های کلیوی، قلب و ریه درگذشت.

پسر مرحوم قادرپناه با اشاره به مهمترین فعالیت های پدرش در عرصه ی گویندگی یادآور شد: گویندگی شاهنامه فردوسی، دیوان حافظ، مولانا، آیه های قرآنی و همچنین بخش های از مستند حیات وحش و مستندهای تاریخی تلویزیون از جمله فعالیت های پدر طی سال هایی که در عرصه گویندگی فعالیت داشتند بوده است.

او در عین حال ادامه داد: پدرم از سال ۱۳۴۰ در عرصه گویندگی فعالیت دارد و از رادیو سنندج به دوبله وارد شد.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار