|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۶۷

رئیس انجمن شرکت های ساختمانی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن شرکت های ساختمانی آوردن پول نفت سرسفره مردم را گداپروری و اقدامی ناشایست و نادرست خواند و درخواست کرد دولت به جای این دست اقدامات به فکرحل معضل اشتغال باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، منوچهرملکیان فرد در نشست بررسی شرایط اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: قدم اول در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، توقف پرداخت های نقدی در قالب سهم یارانه است.

وی در تشریح دلیل ضروری بودن این اقدام گفت: در جریان مرحله اول اجرای قانون ۵۰ درصد درآمد حاصل از اجرای قانون به طور نقدی در اختیار مردم قرار گرفت و به تدریج این سهم تا ۱۰۰ درصد درآمد افزایش یافت. این روند اشتباه آنقدر ادامه پیدا کرد که دولت برای پرداخت یارانه نقدی ناگزیر شد از منابع دیگری استفاده کند. این منابع که عمدتا درآمدهای نفتی و ذخایر بانک مرکزی بود در حکم تزریق پول پرقدرت تورم زا به اقتصاد بودند که ارزش و قدرت خرید همان یارانه نقدی را به شدت کاهش دادند.

وی اتخاذ سیاست های تشویقی برای افرادی که از دریافت یارانه انصراف داده اند را اقدامی ضروری دانست و گفت: پیشنهاد من منظور کردن یک سامانه مجزا برای افرادی بود که قصد انصراف از دریافت یارانه ها را دارند. این گونه می توانستیم این افراد را مورد تشویق قرار دهیم. دولت باید بپذیرد که کار فرهنگی گسترده لازمه حرکت به سوی لغو کامل برنامه پرداخت های نقدی یارانه است.

ملکیان فرد با بیان این مطلب تغییر در نوع و مقدار پرداخت ها را ضروری ارزیابی و یادآور شد: در مرحله اول باید آمار دقیقی از میزان مبالغ و تعداد افراد جامعه و وضعیت معیشت آن ها ارائه کرد. به طور حتم کشوری که می تواند برنامه عظیمی مانند توزیع کارت سوخت به همه مردم را اجرایی کند، می تواند اطلاعات دقیقی از این سطح زندگی آن ها به دست آورد.

این فعال اقتصادی هدررفت انرژی در ساختمان های اداری و مدارس را در سطح بالایی برآورد کرد و ادامه داد: اگر هنگام مهندسی و ساخت یک ساختمان ضوابط بهینه سازی مصرف سوخت رعایت شود، کار خیلی راحت تر ادامه پیدا می کند.

رئیس انجمن شرکت های ساختمانی گفت: پرداخت نقدی یارانه به کاهش اراده مردم برای فعالیت روزانه منجر می شود که خلاف دیدگاه های دینی ماست. از سوی دیگر کاهش بهره وری و کیفیت را به دنبال دارد.

وی آوردن پول نفت سرسفره مردم را گداپروری و اقدامی ناشایست و نادرست خواند و درخواست کرد: دولت به جای این دست اقدامات به فکرحل معضل اشتغال باشد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار