|
|
کدخبر: ۱۷۱۹۲۵

زنگنه در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت گفت: از شرکتهای خارجی متقاضی فعالیت در صنعت نفت ایران در حوزه پارس جنوبی تنها در دو فاز باقیمانده امکان استفاده وجود دارد و آنها در فازهای در حال ساخت هیچ نقشی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه های جدید صنعت نفت در ایران با اجرایی شدن، وضعیت اقتصاد کشور را رشد می دهد.

وی افزود: همچنین ایران از ظرفیتهای خود در بخش تولید نفت و گاز برای امنیت انرژی منطقه و جهان استفاده می کند.

وزیر نفت عملکرد فعلی شرکت های سازنده داخلی را خوب ارزیابی کرد و گفت: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و امیدواریم با طرحها و پروژه هایی که در آینده نزدیک تعریف می شود این شرکتها رشد سریعتری داشته باشند.

وی افزود: صادرات خدمات فنی و مهندسی نفت در بهبود روابط بین المللی بسیار موثر است و ما نیز به دنبال توسعه ظرفیت های ساخت داخل هم برای تأمین نیازهای صنعت نفت و هم صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی هستیم.

* از عملکرد پیمانکار چینی آزادگان شمالی راضی نیستیم

زنگنه با اشاره به حضور شرکت پیمانکار چینی در پروژه آزادگان شمالی گفت: این شرکت فعلا در توسعه آزادگان شمالی حضور دارد اما از عملکرد آن به هیچ عنوان راضی نیستیم.

وی افزود: به هیچ وجه قصد پاکسازی صنعت نفت ایران از سرمایه ها و پیمانکاران چینی را نداریم اما هر شرکتی اعم از شرکت های چینی و غیرچینی در پروژه ای به تعهدات خود پایبند نباشد، بدون تعارف با این شرکت، قطع همکاری می کنیم.

زنگنه با بیان اینکه با آمدن شرکت های خارجی، فازهای در حال توسعه از پیمانکاران ایرانی گرفته نخواهد شد، گفت: از شرکتهای خارجی متقاضی فعالیت در صنعت نفت ایران در حوزه پارس جنوبی تنها در دو فاز باقیمانده امکان استفاده وجود دارد و آنها در فازهای در حال ساخت هیچ نقشی نخواهند داشت.

وزیر نفت تصریح کرد: امسال کار ساخت ٨ پالایشگاه ۶٠ هزار بشکه ای مایعات گازی در منطقه عسلویه به دست بخش خصوصی و با کمک وام صندوق توسعه ملی آغاز می شود.

*آلودگی بنزین وارداتی به کشور شایعه است

زنگنه با بیان اینکه هم اکنون ایران برای خرید بنزین با چین قراردادی ندارد، گفت: آلودگی بنزین وارداتی به کشور شایعه است و بنزینی که وارد کشور می شود از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: ما در مقابل ملت ایران و سلامت آنها متعهد هستیم و به همین دلیل هم اعلام کردیم بنزین پتروشیمی تا زمانی که در شرایط اضطراری قرار نگرفته ایم تولید نشود.

*زنگنه تهاتر کالا با نفت را نه تأیید کرد و نه تکذیب

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری نفتی ایران و روسیه برای تهاتر کالا و نفت خاطرنشان کرد: باید اول برادری خود را ثابت کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار