|
|
کدخبر: ۱۷۱۹۵۵

وزیر جهادکشاورزی از ارایه آئین نامه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح کشاورزی فراسرزمینی به وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حجتی در پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری غنا با اشاره به اینکه طرح کشاورزی فراسرزمینی از محورهای اصلی برنامه توسعه کشاورزی است، افزود: پیش نویس آیین نامه اجرایی و حمایتی این طرح تدوین شده و قرار است به وزارت اقتصاد برای بررسی کارشناسی ارائه شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در صورت تأیید این پیش نویس برای تصویب در دستور کار هیئت دولت قرار خواهد گرفت. براساس این برنامه دولت از سرمایه گذاران حمایت دیپلماتیک و مالی حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امروز پس از پایان جلسات کارشناسی و بررسی مفاد زمینه های همکاری دو کشور در محورهای همکاری های اقتصادی و فنی، مبادلات فرهنگی، همکاری های بخش های خصوصی و دولتی، توسعه همکاری های بهداشتی و همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور و پروتکل اصلاحی موافقتنامه کشتیرانی و حذف مالیات مضاعف موافقتنامه هایی امضا می کنند.

وی افزود: نخستین بار جمهوری اسلامی ایران و غنا در زمینه همکاری فراسرزمینی یادداشت تفاهم امضا خواهند کرد.

وزیر جهاد کشاورزی شرایط منابع آب و خاک غنا را برای اجرای طرح کشت فراسرزمینی مطلوب دانست و گفت: بارندگی در غنا ۱۲۰۰ میلیمتر است در حالی که در کشور ما ۲۳۰ میلیمتر است و همین عامل نشان دهنده استمرار مطلوب غنا برای اجرای طرح مشترک کشت فراسرزمینی است.

حجتی افزود: در غنا محصولات آب دوست مانند ذرت، برنج یا محصولات بومی کشت؛ تولید و صادر می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار