|
|
کدخبر: ۱۷۲۰۴۸

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت تاسف باری در سهام عدالت وجود دارد و اخیرا به من خبر داده اند که در یکی از شهرستانها ۲۰ درصد از سهام عدالت به نام اشخاص زده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: سهام عدالت به امپراطور رانت در اقتصاد کشور تبدیل شده است و دهها هزار میلیارد تومان منابع کشور در دستان تعداد معدودی قرار گرفته است.
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: چرا باید اموال عمومی کشور در موضوع سهام عدالت و اقتصاد که بیش از ۱۰ برابر بودجه عمران کشور است از سوی افراد پشت پرده اداره شود، با وجودی که ۶ ماه است اسامی هیات های مدیره ها و پاداش های آن ها را درخواست کرده ام و جوابی به من داده نشده است که برای این منظور به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کردم.
وی ادامه داد: باید اطلاعات سهام عدالت در کشور مشخص شود متاسفانه وزیر اقتصاد جواب مشخصی به من نمی دهد؛ مردم هم اطلاعی از این موضوع ندارند بنابراین از رئیس جمهور خواهش می کنم رسیدگی کند.
پورابراهیمی گفت: وضعیت تاسف باری در سهام عدالت وجود دارد و اخیرا به من خبر داده اند که در یکی از شهرستانها ۲۰ درصد از سهام عدالت به نام اشخاص زده شده است.
وی تصریح کرد: از وزیر اطلاعات و رئیس جمهور می خواهم تکلیف منابع سهام عدالت را مشخص کنند و به این وضعیت رسیدگی کنند و همچنین انتظار از دولت این بود در تعیین نرخ سود در سپرده های بانکی ورود می کرد.
پورابراهیمی تصریح کرد: کاهش سود سپرده های بانکی هزینه های بنگاهی را کاهش می دهد و اقتصاد را رونق می دهد البته انتظار از بانک مرکزی و دولت این است به این موضوع ورود کند.
بر اساس این گزارش؛ روز گذشته نیز جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور نمایندگان مرکز پژوهش ها، دیوان محاسبات، رئیس سازمان خصوصی سازی و پاریزی، معاون وزیر اقتصاد با محوریت موضوعات مربوط به معاملات سهام عدالت و محورهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی و راهکارهای دستیابی به اهداف آن برگزار شد.
در این جلسه گزارش رسمی رئیس سازمان خصوصی سازی از عملکرد این سازمان و نحوه واگذاری ها که تاکنون انجام شده به اعضای کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس ارائه شد و رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نیز گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از مبالغ سهام عدالت به دولت پرداخته شده است و اگر دولت قصد دارد معاملات سهام عدالت در سال جاری انجام شود باید در این زمینه لایحه ای به مجلس ارائه کند.
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار