|
|
کدخبر: ۱۷۲۰۵۹

راستگو در جلسه امروز شورای شهر:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: سازمان نوسازی نگاه ویژه ای به نوسازی بافت فرسوده منطقه ۳ داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، الهه راستگو در شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر نوسازی بافت های فرسوده در منطقه ۳، گفت: متاسفانه با اینکه منطقه ۳ از جمله مناطق برخوردار به شمار می آید اما کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی در آن کاملا مشهود است.

راستگو افزود: بافت فرسوده در محله حسن آباد زرگنده و ده ونک از جمله معظلات مهم منطقه ۳ به شمار می آید و سازمان نوسازی باید هر چه سریعتر در این خصوص اقدامات مقتضی ر ا انجام دهد.

دبیر شورایاری منطقه ۳: ساختمان های بلند مرتبه مانع جریان باد و گذر آلودگی می شوند

محمد علی ندیمی با بیان اینکه آلودگی هوا از مهمترین معظلات منطقه ۳ به شمار می رود، گفت: ساختن ساختمان های بلند مرتبه سبب خواهد شد تا جریان باد در این منطقه مختل شود که این امر مانع از تبادل آلاینده ها از سطح منطقه خواهد شد.

دبیر شورایاری منطقه ۳ که گزارشی از فعالیت های منطقه ۳ و مشکلات و مسائل موجود آن در صحن علنی شورا ایراد می کرد، افزود: جمعیت روزانه منطقه ۳، به واسطه وجود مراکز مهم تجاری و درمانی ۷ برابر جمعیت شبانه آن است که این امر باعثتردد بیش از اندازه در این منطقه و آلودگی زیاد خواهد شد. از طرفی جهت وزیدن باد از غرب به شرق است که این خود سبب می شود آلودگی در این محدوده تجمع کند و در نهایت در ارتفاع قرار داشتن نیز از دلایل دیگر تشدید آلودگی در این منطقه است. در چنین شرایطی بلند مرتبه سازی در این منطقه خود از عوامل مهم در جلوگیری از تبادل هوا باشد و ما از شهرداری می خواهیم نسبت به این امر حساسیت داشته باشند.

ندیمی همچنین خاطر نشان کرد: از بزرگترین لکه های بافت فرسوده در منطقه ۳ وجود دارد که به سبب نفوذ ناپذیری و قدمت بسیار آبستن حوادثبی شمار است.

وی خاطر نشان کرد: البته به دلیل اختلاف سطح و نفوذ ناپذیری، نوسازی بافت ها برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی نداشته چرا که برای انجام عملیات های ساختمانی نمی توانند از بیل مکانیکی یا باب کت استفاده کنند از این رو تقاضا داریم طرحی در این زمینه اندیشیده شود تا نوسازی برای سرمایه گزار توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی در پایان افزود: کمبود ایستگاه های آتش نشانی، سوله بحران، زمین های ورزشی از جمله معضلات این منطقه است که از شهرداری تقاضا داریم زمین هایی را تملک کند و این مراکز را به وجود آورد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار