|
|
کدخبر: ۱۷۲۰۶۰

معاون نظارت اداره کل محیط زیست استان گلستان در گفت و گو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: وزارت راه و شهرسازی مصوبه انتقال جاده پارک ملی گلستان را از طریق دولت پیگیری کند.

مجتبی حسینی، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار محیط زیستخبرگزاری تسنیمدر خصوص مرگ پلنگ ایرانی در جاده گلستان اظهار داشت: فردی که عامل مرگ پلنگ ایرانی در جاده پارک ملی گلستان بود، به مراجع قضایی معرفی شد و اکنون پرونده وی در حال رسیدگی است.

وی در خصوص غیر عمد بودن مرگ پلنگ ایرانی، ادامه داد: ممکن است در جاده تصادفی رخ دهد که منجر به مرگ انسان یا حیوان شود که در این زمینه باید قانون با آن برخورد کند، بنابراین نمی توان گفت که چون حیوان بوده و این امر از عمد صورت نگرفته است، نباید قانون با آن برخورد کند.

* وزارت راه و شهرسازی در خصوص عدم انتقال جاده پاسخگو باشد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان این که اجرای قانون اولویت ماست، گفت: جاده پارک ملی گلستان دوربین ندارد و آمار تلفات پرندگان و حیوانات در این جاده بسیار است؛ در این اتفاق اخیر نیز عامل مرگ پلنگ ایرانی خود را به دلیل عذاب وجدان همان شب معرفی کرده است.

حسینی عنوان کرد: طبق مصوبه سال های گذشته باید وزارت راه و شهرسازی جاده ملی پارک گلستان را به شمال این استان منتقل کند ولی این کار را انجام نداده است و اکنون باید در راستای این عدم انتقال پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی منتقل نشدن جاده است، افزود: درخواست ما این است که وزارت راه و شهرسازی هر چه زودتر مصوبه انتقال جاده پارک ملی گلستان را از طریق دولت پیگیری کند؛ ممکن است حیوانات زیادی از این جاده گذر کنند بنابراین باید این جاده طبق مصوبه منتقل شود تا میزان تصادفات در این راستا کاهش یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار