|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۶۸

یک کارشناس گردشگری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس گردشگری گفت: متأسفانه تعداد و کیفیت اماکن بین راهی کشور مطلوب نیست و این در حالی است که برای گسترش گردشگری داخلی به چنین زیرساخت هایی لازم داریم.

محمود نجات ثابت در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان این که تعریف گردشگری در همه جای دنیا مشخص و استانداردهای هتل ها، رستوران های بین راهی و حتی سرویس های بهداشتی معلوم است اظهار داشت: طی چند سال اخیر اماکن بین راهی خوبی ساخته شده است و از طرفی توریست های خارجی نیز خیلی به سرویس بهداشتی استاندارد و پاکیزه اهمیت می دهند.

وی با بیان این که توری که با اتوبوس به اصفهان و شیراز می بریم باید ۵ جا در بین راه نگه داریم که باید سوال کرد آن ۵ جا باید کجا باشد اضافه کرد: خوشبختانه به عنوان نمونه در اتوبان قم و در مسیر اصفهان اماکن بین راهی خوبی ساخته شده است ولی تعداد آن ها نسبت به وسعت کشور و جاده های آن کم است.

این کارشناس گردشگری تصریح کرد: در عین حال بعد از وضعیت جاده ها سوال مهم اینجاست که وقتی به مقاصد گردشگری به عنوان نمونه به بیستون می رویم، آیا این مکان تاریخی که ثبت شده در یونسکو است، استانداردهای لازم برای اینکه توریست بتواند از امکانات آنجا استفاده کند را دارد؟ یا به عنوان نمونه دیگر در کویرهای مان که مدعی هستیم باید امکانات آنها را برای ورود خارجی ها تقویت کنیم چرا که جاذبه های خوبی برای جذب توریست خارجی دارد امکانات مورد نیاز اولیه اقامتی وجود دارد؟

نجات ثابت ادامه داد: نکته دیگر این است که بسیاری از نقاط کشور مردم آن قدر آسیب به طبیعت زده اند که حتی اگر زیرساخت ها هم تاسیس شود، کسی رغبت نمی کند به آن جا برود، به عنوان نمونه در بین سواحل مان اگر بهترین امکانات در سواحل فریدون کنار هم باشد وقتی سواحل پر از زباله است کسی رغبت نمی کند به آن جا برود لذا دو نکته مهم در گردشگری وجود دارد یکی زیرساخت ها و دیگری جلوه های بصری.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات گردشگری در حوزه زیرساخت ها، سیستم حمل و نقل ریلی است که مشکل بزرگ آن این است که بعد از گذشت ۷۰ سال از تأسیس آن، هنوز نتوانسته ایم به شبکه ریلی دنیا آنطور که باید وصل شویم، بسیاری از کشورهای اروپا و آسیا می توانند به کمک قطار وارد کشور هم شوند اما با این که در قلب آسیا هستیم، این آزاردهنده است که امکان ندارد با قطار به اروپا یا حتی هند برویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار