|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۹۹

خطیب نمازجمعه تهران گفت: مسئله سبک زندگی که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده است بسیار مهم و گسترده است و در این عرصه بسیار جای قلم زدن وجود دارد.

گروه فرهنگی مشرق- حجت الاسلام احمد خاتمی پس از بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نشستی با خبرنگاران گفت: تلاش مسئولان نمایشگاه در عرصه حجاب و عفاف بسیار قابل تشکر است و همچنین آنها تلاش کرده اند که دین خود را به این گوهر ارزشمند ادا کنند.

وی با اشاره به مفید بودن تبلیغاتی که برای حجاب در سطح نمایشگاه انجام شده بود، گفت: من صمیمانه از تمام کسانی که به نمایشگاه می آیند خواستارم که به مسئله حجاب توجه داشته باشند. متاسفانه برخی از بازدیدکنندگان و غرفه داران رعایت حریم حجاب را نمی کنند و بعضی ناخواسته یا عمدا با رفتار و پوشش خودشان به ۱۱ آیه حجاب پشت پا می زنند.

خاتمی افزود: من در مجموع انگیزه برپاکنندگان و معاون فرهنگی ارشاد را انگیزه مقدسی دیدم و این نشان از این است که این افراد دغدغه دین دارند و باید توجه کرد که این اقدام ها نیز باید توسط بازدیدکنندگان نمایشگاه با توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و با ادبیات مناسب صورت بگیرد.

حجت الاسلام احمد خاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب، گفت: من بیشتر از حرفی که رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مورد گفته اند اظهار نظر نمی کنم اما سالیان گذشته که مقام معظم رهبری به نمایشگاه کتاب می آمدند، رهنمودهای ایشان منشور خوبی برای بازدیدکنندگان و فعالان این عرصه بود.

این خطیب نماز جمعه همچنین در مورد سطح کیفی نمایشگاه کتاب تصریح کرد: در غرفه هایی که ما بازدید کردیم کتاب های ارزشی بسیاری وجود داشت و استقبال از این کتاب ها نیز بسیار گسترده بود. فرصت نمایشگاه فرصت خوبی است که ناشران از سال گذشته خود را برای آن آماده می کردند تا اینکه آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی با اشاره به آثار جدیدی از نشر اسرا و پژوهشگاه دفتر تبلیغات، فضای نشر را بسیار پرنشاط دانست و افزود: پیشنهاد من به نویسندگان این است که در موضوعات مورد نیاز جامعه کار کنند. مسئله سبک زندگی که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده است بسیار مهم و گسترده است و در این عرصه بسیار جای قلم زدن وجود دارد.

خاتمی تصریح کرد: ما همچنان در حوزه خاطرات بعد از انقلاب کمبود داریم، در حالی که خاطرات قبل از انقلاب اشباع شده است اما ناگفته ها در مورد خاطرات دوره انقلاب بسیار زیاد است.

حجت الاسلام احمد خاتمی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات اخیر رئیس جمهور و هاشمی رفسنجانی گفت: من تا کلمات گفته شده آن افراد را به شکل دقیق نبینم در مورد آن اظهار نظر نمی کنم چرا که در عرصه رسانه کم و زیاد کردن کلمات دیگران بسیار زیاد است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار