|
|
کدخبر: ۱۷۲۴۷۲

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی:

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تبدیل منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور، زوج صاحب نام عرصه فرهنگ و ادب کشورمان به موزه خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، خلیل راحتی اظهار کرد: یکی از رسالت های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گسترش فضاهای فرهنگی و ماندگار کردن محل سکونت پیشگامان و مفاخر فرهنگی است. در همین راستا نیز تاکنون منزل مسکونی شهیدان رجایی، بهشتی، مطهری، چمران و نیز هنرمندان صاحب نامی چون عزت الله انتظامی به موزه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در راستا این اقدام منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور نیز تملک شده است و درصدد تبدیل منزل این زوج صاحب نام به موزه هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ادامه داد: خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور واقع در منطقه یک شهرداری تهران با قدمتی ۶۵ ساله، نمای آجری با هندسه ساده و با مساحتی معادل ۴۲۰ مترمربع است. از جمله جذاب ترین بخش های این خانه حیاط بزرگ، مصفا و البته اتاق کار جلال آل احمد است.

به گزارش تسنیم، جلال آل احمد نویسنده و مترجم صاحب نام متولد دوم آذر ۱۳۰۲ و صاحب آثار ارزشمندی از جمله نون و القلم، خسی در میقات، نفرین زمین، سنگی بر گوری، غربزدگی و غیره است. سیمین دانشور نیز متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۰۰ و صاحب آثار ارزشمندی از جمله رمان های سووشون، جزیره سرگردانی، ساربان سرگردانی و ترجمه های دشمنان باغ آلبالو اثر آنتوان چخوف و سرباز شکلاتی اثر برنارد شاو است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار