|
|
کدخبر: ۱۷۲۴۷۵

خبرگزاری تسنیم: هفته معلم به روزهای پایانی رسید اما در این مدت کمتر به یاد معلمانی بودیم که به حق می توان آنها را نمونه ترین ها در آموزش و پرورش دانست. معلمانی که علاوه بر تلاش برای تربیت فرزندان ایران اسلامی، رنج ایام جانبازی را نیز به جان خریده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، این روزها در هفته معلم به دنبال تقدیر از معلمان نمونه و مصاحبه با معلمان شاخصی هستیم که برای حمایت از دانش آموزان خود کارهای برجسته و ماندگاری را انجام داده اند.

اما در این هفته که تک تک روزهایش به نام معلمان گره خورده است کمتر سراغ معلمانی می رویم که سال ها پیش در دروان دفاع مقدس برای دفاع از سرزمین شان به جبهه های جنگ رفتند و این روزها با با رنج شیمیایی شدن، جانبازی و گاه ناراحتی اعصاب و روان با خاطرات شیرین دوستان شهیدشان روزگار سپری می کنند بی آنکه توقعی از شخص یا نهادی داشته باشند اما ما نیز رسم ادب را به جا نیاورده و از جانبازانی که این روزها با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند، حمایت های لازم را به عمل نمی آوریم.

یکی از معلمان جانباز در هفته معلم نامه ای را نوشته و بهخبرگزاری تسنیمارسال کرده است که در این نامه از دردها و رنج های خود می گوید.

من جانباز ۱۵درصد اعصاب و روان و کارمند آموزش و پرورش هستم که بعلت موج گرفتگی و پرتاب به هوا متاسفانه علاوه بر ناراحتی اعصاب و روان دچار مجرویت جسمی نیز شده ام.

دریکی از سال های دهه ۶۰ برای جانبازی تعیین درصد شدم و دیگر برای تعیین درصد مراجعه نکردم، چون همسرم گفت: اگر کسی بفهمد که تو مشکل اعصاب وروان داری از تو جدا شده و فرزندانم را نیز با خود می برم، لذا تاکنون برای تعیین درصد جانبازی مجدد مراجعه نکرده ام وتمام هزینه های درمان را خودم می پردازم.

می خواستم خدمت مسئولان کشور عرض کنم ما که از اول قدم در راه خدای متعال گذاشته و برای دفاع از اسلام و سرزمینمان به جبهه رفتیم. هدفمان گرفتن درصد جانبازی نبوده ونیست، ولی متاسفانه الان شرایطی درست شده که اگر یک جانباز به خاطر خانواده اش نخواهد کسی بفهمد چه نوع عارضه ای دارد هیچ کس به او اعتنایی نمی کند و حتی بعضی اوقات او را دیوانه می پندارند. آیا این گونه می خواهیم شان و حرمت جانباز و رزمنده جنگ تحمیلی را نگه داریم؟

آیا رفتاری که با جانبازان می کنیم در کشورهای دیگر با مجروحان جنگی می شود؟ ملاک شما برای تعیین درصد جانبازان اعصاب و روان که هر لحظه یک حالت دارند، چیست؟ چرا جانبازان زیر ۲۰ درصد از بازنشستگی پیش از موعد محروم شدند؟ چرا نمایندگان مجلس از حقوق جانبازان دفاع نمی کنند؟

چرا بنده با عارضه اعصاب و روان برای رسیدن به محل کار خود هر روز باید مسافت طولانی(۶۰ کیلومتر) را آن هم با شرایط جسمی و روحی که دارم طی کنم؟

به خاطر ناراحتی اعصابی که دارم یک بار در محیط کار با فردی که به من توهین کرد دعوایم شد و کنترل خود را از دست دادم که از سوی حراست اداره مورد بازخواست قرار گرفتم و به هر چه می گویم که جانباز اعصاب و روان هستم، گوش نمی دهندو می گویند ما این حرف ها حالیمان نمی شود.

آیا شما می توانید بگویید یک جانباز اعصاب و روان چقدر بر اعصاب خود کنترل دارد؟ آیا شما می توانید مشخص کنید که جانباز اعصاب وروان چقدر از لحاظ روحی وروانی صدمه دیده است؟ آیا می توانید بگویید یک جانباز اعصاب و روان چگونه باید با عدم تعادل روحی و جسمی خود کنار بیاید و در کنار خانواده اش آرام زندگی کند؟ آیا شما می توانید مانع فشارهای ناگهانی روحی و روانی ما شوید که هر لحظه ممکن است روی دهد؟ آیا شما می توانید مانع برخوردهای زننده مسئولان، کارکنان وخانواده ها با این افراد شوید؟ وآیاهای دیگر؟؟؟

متاسفانه در طول خدمت حتی پست کارشناس مسئول را از من گرفتند که با تلاش بسیار و استناد به آیین نامه تسهیلات استخدامی جانبازان توانستم آن را پس بگیرم.

در اسلام آنقدر در مورد جانبازان و مجاهدان راه خدا صحبت شده که در دین های دیگر نشده است، ولی ارزش و احترامی که دیگر کشورها برای مجروحین و جانبازان جنگ قائل هستند، آیا ما قائل هستیم؟ خواهش می کنم به داد ما برسید و ما را دریابید، خواهش می کنم ما را همین جوری رها نکنید که بجز خدا و حکومت کسی نیست که ما را در پناه خود قرار دهد.

دستور بدهید جانبازان اعصاب وروان با هر درصدی که دارند بازنشسته شوند، چون ما نیاز به آرامش روحی وروانی داریم و به جای ما نیروهای جدید استخدام کنید.

از ما فقط در روز جانباز و هفته بسیج برای خالی نبودن عریضه یادی می کنند و دیگر هیچ و کسی نیست پی گیری کند در اداره ای که جانبازی کار می کند رفتار مسئولان با آنها چگونه است؟ من به یقین می دانم اگر سرباز صفر بودم بعد از ۲۴ سال آن هم با مدرک فوق لیسانس حداقل الان به درجه سرگردی و یا بالاتر رسیده بودم ولی داد از دست بی کسی و…
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار