|
|
کدخبر: ۱۷۲۴۸۶

رئیس کل گمرک خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ورود سالانه ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور گفت: هر یک دلار به معنای یک اشتغال در بیرون از کشور است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مسعود کرباسیان که در نشست آموزشی و توجیهی مسئولین حراست گمرکات سراسر کشور سخن می گفت اظهار داشت: بکار گیری فن آوری نوین بهترین راه حل برای بهبود خدمات در گمرک است.

وی افزود: راه حل ارتقای سطح خدمات گمرکی این است که سیستم های گمرکی را بهبود و سرعت کار را افزایش دهیم و مردم از قوانین مطلع شوند تا شفاف عمل کنیم و همه اینها در بکارگیری فن آوری روز در گمرک خلاصه می شود.

کرباسیان در ادامه تأکید کرد که باید صاحبان کالا و خدمت گیرندگان هر گمرک به سامانه اظهار از راه دور وصل شوند و بکارگیری سیستم جامع گمرکی وظیفه تک تک کسانی است که در گمرک انجام وظیفه می نمایند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر حمایت قاطعانه مدیریت گمرک از صادر کنندگان و صادرات غیر نفتی کشورمان تأکید و از کمبود امکانات در برخی از گمرکات مهم صادراتی در مرزها انتقاد کرد و به عنوان نمونه اظهار داشت: امکانات و وضعیت معیشتی و رفاهی موجود در گمرک پرویز خان که یکی از مهمترین گمرکات صادراتی کشور است، بسیار تأسف بار است.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم تجارت قانونمند در کشور اشاره کرد و گفت: گمرکات باید از تجارت قانونی درکشور حمایت کنند و اجازه ندهند قیمت تمام شده کالاها افزایش یابد.

کرباسیان اظهار داشت: شرایطی ایجاد نکنیم که بعضی مقررات دست و پا گیر زمینه های سوء استفاده برخی افراد را فراهم آورد.

وی در ادامه از وجود برخی فسادها در گمرکات طی سالهای گذشته به شدت انتقاد کرد و گفت: ما نماینده دولت و مردم هستیم و نباید اجازه بدهیم چنین اتفاقاتی در گمرک بیفتد.
کرباسیان گفت: ما چطور بپذیریم ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق سالانه وارد کشور شود. هر یک دلار یعنی یک اشتغال در بیرون از کشور.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار