|
|
کدخبر: ۱۷۲۶۷۷

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت وگو با تسنیم؛

خبرگزاری تسنیم: معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با خرید بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم به نرخ تضمینی در ۲۶ امین روز از فصل خرید، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بابت بهای گندم ها به حساب گندمکاران و عرضه کنندگان گندم واریز شده است.

شهیاد آبنار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا اعلام این خبر افزود: تا روز ۱۵ اردیبهشت ماه سالجاری ۶۲۴ هزار تن گندم تولید داخل، در قالب ۸۴ هزار محموله به مراکز خرید دولتی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه عملیات خرید بدون هیچ مشکلی هم اکنون در حال انجام می باشد، اظهار کرد: تعداد ۱۱۵ مرکز فعال، محموله های عرضه شده را پس از تحویل به مراکز ذخیره سازی انتقال می دهند و بهای گندم ها در کمترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز می شود.

آبنار از رشد ۵۵ درصدی خرید تضمینی گندم در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تا این زمان خبر داد و تشریح کرد: در برخی استانها از جمله فارس، خرید تضمینی گندم رشدی فوق العاده داشته، به گونه ای که با خرید بیش از ۷۵ هزار تن گندم در این استان، میزان رشد به ۱۶۷ درصد رسیده است.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان عنوان کرد: در استان خوزستان به عنوان قطب تولید گندم کشور، مراکز خرید دولتی تاکنون حدود ۴۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار