|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۱۹

بازیگر سینما در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک بازیگر سینما با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرفی در مردم گفت: البته تحقق این هدف مستلزم بسترسازی است مثلا باید حمل و نقل عمومی توسعه داده شود.

حمید فرخ نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، گفت: از یک طرف دولت به سبب اعمال تحریم ها با کاهش درآمد و تامین هزینه ها مواجه است و از طرف دیگر شرایط تورمی و مشکلات اقتصادی به گونه ای است که مردم را تحت فشار قرار داده است لذا برای تحلیل درست شرایط، باید مبتنی بر واقعیت ها سخن گفت. نه از دولت و نه از مردم نمی توان انتظار بیش از حد داشت.
وی با اشاره به آغاز گام دوم هدفمندی یارانه ها گفت: ثبت نام ۷۰ میلیون نفری مردم برای دریافت یارانه، حامل پیام برای مسئولان است. مردم در مسائل جاری اقتصادی شان دچار مشکل هستند و از این طریق با مسئولان صحبت می کنند. باید سیاست مداران به این پیام ها توجه کنند و در اتخاذ سیاست های خود بازنگری کنند.
فرخ نژاد در خصوص تغییر فرهنگ اقتصادی با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف گفت: البته زمانی می توان از مردم انتظار تغییر فرهنگ داشت که شرایط آنان با ثبات باشد در صورتی که در وضعیت کنونی مردم در شرایط نرمال اقتصادی قرار ندارند. ثبات شرایط اقتصادی کشور شرط لازم برای تغییر فرهنگ اقتصادی است. تا زمانی که مردم در شرایط با ثبات قرار نگیرند نمی توانند تغییر الگو دهند.
وی گفت: هر اصلاح الگوی مصرفی نیز مستلزم بسترسازی است. به طور مثال نمی توان از مردم انتظار داشت که از ماشین شخصی کمتر استفاده کنند در حالی که وضعیت حمل و نقل عمومی کشور شرایط مطلوبی نداشته باشد. لذا هر سیاستی الزاماتی دارد که تا شرایط آن مهیا نباشد، نمی توان صرفا مردم را نسبت به مسئله ای نهی کرد.
وی با اشاره به لزوم لغو تحریم ها گفت: مسلما یکی از اصلی ترین مسائلی که سبب بی ثباتی در اقتصاد کشور شده، مسئله تحریم ها است.
وی همچنین، اتخاذ سیاست های درست را از دیگر الزامات ایجاد ثبات اقتصادی دانست و گفت: چرا با وجود اینکه ما کشور غنی و دارای امکانات فراوانی هستیم، وضع اقتصادی کشور به سامان نیست. باید با اتخاذ سیاست های درست از این امکانات استفاده درست کرد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار